Bilişim 18 ŞUBAT 2011 / 14:22

Markalar gençlere ulaşmak istiyorsa internete girmeli

IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması sonuçlandı. Buna göre sayıları 12,3 milyonu bulan 12–25 yaş arası gençlere ulaşmanın yolu internetten geçiyor.





IAB (Interactive Advertising Bureau) Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması sonuçları gençlerin internet alışkanlıkları ile ilgili markalara yol gösterecek önemli sonuçlara yer veriyor. Sonuçlar gençlerin uyanık oldukları zamanın büyük bölümünü internette geçirdiklerini gösteriyor.



Araştırmaya göre gençler internet üzerinden birçok şeyi aynı anda yapıyor. Bir yandan ödevleri için araştırma yaparken internet üzerinden müzik dinliyor ve arkadaşlarıyla mesajlaşıyor.



Gençlerin yüzde 54’ü diğer mecralara da internet üzerinden ulaşıyor. Yüzde 32’si internetten radyo dinlerken, yüzde 34’ü internetten televizyon izliyor ve yüzde 39’u da gazetelerini yine internet üzerinden takip ediyor.



Yine gençlerin yüzde 66’si sosyal medyanın içinde yer alıyor ve yüzde 62’si de e-posta yerine sosyal medyayı arkadaşlarıyla haberleşmek için kullanıyor. 4 milyon 67 bin genç ise internet üzerinden oyun oynayarak vakit geçirmeyi tercih ediyor.



Tüm bu sonuçlarla birlikte genel kullanıcıların yüzde 32’sinin cep telefonlarından internete girdiği görülürken, gençler arasında bu oran yüzde 42’ye çıkıyor.