Bilişim 04 ŞUBAT 2016 / 15:34

Latin Amerika çevrimiçi reklamcılıkta atağa kalktı

Latin Amerika’daki markalar, dijital ekonomide büyümenin önemli bir adımının reklamcılıkta programatik satın alma olduğunu görüyor, sosyal medya ve akıllı telefon penetrasyonunun avantajlarını kullanmaya çalışıyor.

Çevrimiçi reklamcılık Latin Amerika’da hızla büyüyor. Geçtiğimiz yıl bölgedeki reklam harcamaları 7 milyar dolara çıkarak dünya çapında en hızlı büyüyen bölgelerden biri oldu. 2014 yılında LATAM’da toplam display harcamalarının yüzde 35’i programatik üzerinden gerçekleşirken, Magna Global Intelligence’ın verilerine göre 2018 yılında yüzde 61’e yükselecek. Gerçek zamanlı açık artırma (RTB) sisteminin kullanımında da 2014 yılında yüzde 7’lik payın 2018’de yüzde 23’e çıkması bekleniyor.

Avrupa’nın genç şirketlerinden biri olan RTB House, pazarlama profesyonellerine sunduğu programatik çözümlerle hızla büyürken Endonezya, Malezya, Tayland ve Singapur’u kapsayan Asya açılımının ardından şimdi de Latin Amerika’da faaliyet gösteriyor.

Brezilya reklam harcamalarında başı çekiyor

RTB House Bölge Direktörü Ömer Aras, LATAM’daki programatik çözümlerin kullanımındaki artışın dünyanın birçok bölgesindeki sebeplere benzediğini dile getirdi. Aras’ın verdiği bilgilere göre, hangi bölgede olursa olsun reklamverenler, kendi ihtiyaçlarına özel terzi usulü çözümlerle karşılaşmaktan heyecan duyuyorlar. Latin Amerika’nın en büyük pazarı olan Brezilya’da 2015 yılında 20 milyar dolara ulaşan toplam reklam harcamalarının 2018 yılında 30 milyar dolara çıkması bekleniyor. Şimdiden Brezilya’da toplam display harcamalarının neredeyse yarısını programatik harcamalar oluşturuyor.

Akıllı telefon adaptasyonunun da yüksek olması Latin Amerika’daki programatik satın alma öngörülerinin yükselmesinde önem taşıyor. Önümüzdeki 3 yıl içerisinde Latin Amerika’nın dünya çapındaki akıllı telefon kullanıcılarının yarısına sahip olması öngörülüyor. Anlık konum verileri, daha detaylı ve içgörüye sahip olunabilecek kullanıcı davranışlarını takip etme olanağı web tabanlı kampanyaların ötesinde seçenekler de sunuyor.

Bölgedeki sosyal medya kullanımındaki yükseliş de programatik satın almanın önemini artırıyor. Latin Amerikalı internet kullanıcılarının yüzde 95’inin en az bir sosyal medya üyeliği bulunuyor ve ayda 10 saatini sosyal medyada geçiriyor. Kişiselleştirilmiş sosyal reklamlar, mobil veriler ve gerçek zamanlı kampanyaların bir araya gelmesiyle birlikte doğru marka mesajlarının doğru zamanda doğru kullanıcılara ulaşması sağlanıyor.

Programatikteki artış, akıllı telefon penetrasyonu ve sosyal medya penetrasyon oranları Latin Amerika’daki kullanıcılara ulaşmayı kolaylaştırıyor.