Bilişim 04 NİSAN 2011 / 15:06

Kurumların iPad savaşı başladı

Kurumlarda iPad savaşları başladı

Birçok Avrupalı şirket, kağıtsız yönetim kurulu toplantılarına geçiş hamlesini bir süre ertelemek zorunda kaldı. Sebebi ise Apple’ın yeni çıkan iPad 2 tabletinin yok satması

Avrupa ve diğer noktalardaki şirketler, orijinal iPad’i ve Yeni Zelandalı bir yazılım firması olan Diligent’ın Boardbooks iPad uygulamasını hızla benimsedi. Çünkü söz konusu şirketler böylece yönetim kurulu kararlarını her ay direktörlere kutu kutu kolilerle göndermekten daha iyi bir alternatif bulmuşlardı.



Financial Times’ın haberine göre birçok şirket, bu işe başlamak için 25 Mart’ta pazarda sınırlı sayıda yerini alacak iPad 2’yi bekliyordu. Bugün ise Apple, malzeme ve ürün sınırlılığı yüzünden müşteri başına sadece iki adet iPad 2 satışı yapıyor. Bu da bazı şirketlerin iPad planlarını ertelemesine neden oluyor.

Diligent Boardbooks’un Avrupa Lisanslama Direktörü Simon Small, “Artık birçok şirket yönetim kurulu kararlarını iPad’de istiyor. Apple’ın kısa vadede yüz yüze olduğu en büyük sorun ise, bu cihaza yönelik kurumsal talebi karşılamak” dedi.

Ürün sıkıntısı konusunda net açıklama yapmayan Apple ise, “Yeni nesil iPad 2’ye yönelik talep inanılmaz. En kısa zamanda iPad 2 almak isteyen her müşteriye bu ürünü ulaştırmak için yoğun bir biçimde çalışıyoruz” dedi.

Stok problemi yayılıyor



iPad 2 araçlarını bekleyen şirketlerin büyük bir bölümü isminin açıklanmasını istemiyor. Ama Small’a göre stok problemi yayılıyor ve her ölçekte şirketi etkiliyor. Örneğin İsviçreli bir çokuluslu ve ABD borsasında hisseleri işlem gören bir şirket, yönetim kurulu üyeleri için 18 iPad elde etme çabasında. Small ise, “Avrupa ve Afrika’da yaklaşık 10 müşterimiz var ve bunların gelecek ay yönetim kurulu toplantıları için yaklaşık 200 iPad 2’ye ihtiyacı olacak” dedi.

Diğer şirketler ise bu ihtiyaçlarını ABD seyahatlerinde şirket için 1-2 tane satın alarak giderme çabasında. Birinci nesil iPad’leri 15 milyon adet satan Apple ise, son model ürününe yönelik bu yoğun kurumsal talep karşısında şaşırmış gibi görünüyor.

Hem de şirketlerin 2011 yılında, geçen senenin 50 katı kadar yeni tablet alacağına yönelik tahminleri bilmesine rağmen…