Bilişim 02 KASIM 2012 / 12:05

KOBİ'ler 2012'de cihaz, pazarlama ve bilişime yatırım yaptı

KOBİ'ler 2012'de cihaz, pazarlama ve bilişime yatırım yaptı

Türkiye çapında 50 ile 249 arasında çalışanı olan 13 bin KOBİ'yi temsil eden ve İnterpromedya tarafından yapılan "KOBİ Araştırması"na göre, KOBİ'lerin 2012'de en fazla yatırım yaptığı alanlar sırasıyla işlerine yönelik cihazlar, pazarlama çalışmaları ve bilişim teknolojileri oldu. 



İnterpromedya bünyesindeki Araştırma Grubu’nun Türkiye'nin çeşitli illerinde 600 KOBİ ile her yıl tekrarladığı "KOBİ Araştırması", KOBİ'lerin bilgi ve iletişim teknolojilerine ilişkin kullanım eğilimlerini ve bakış açılarını ortaya koyuyor.

Ağustos 2012'de yayınlanan araştırmanın sonuçları, bilgi – işlem birimi bulunan küçük ve orta ölçekli işletmelerin oranını yüzde 67, akıllı telefon kullanım oranını ise yüzde 59,5 olarak ortaya koydu. Araştırmaya katılan KOBİ'lerin aylık ortalama telekom giderleri arasında en büyük payı cep telefonlarının alırken, ikinci sırada sabit telefonlar ve üçüncü sırada İnternet geldi. Bu şirketlerin aylık ortalama telekom giderleri 4 bin 674 lira olarak tespit edildi.

En çok tercih edilen markalar belirlendi

Araştırma sonuçları, yüzde 93 oranında yatırım tercihlerini "güvenilir marka"dan yana kullandıklarını belirten KOBİ'lerin çeşitli alanlardaki marka tercihlerini de ortaya koydu. Buna göre akıllı telefonlar arasında yüzde 62,9 ile iPhone ilk tercih edilen marka olurken, ikinci sırada yüzde 62,7 ile BlackBerry, üçüncü sırada yüzde 19,1 ile Samsung yer aldı.

Mobil telefon operatörü tercihlerinde sıralama değişmedi; yine Turkcell en çok tercih edilen operatör oldu. Yüzde 68,1 ile ilk sıraya konan Turkcell'i yüzde 25,5 ile Vodafone, yüzde 13,9 ile Avea izledi. En çok tercih edilen sunucu markaları yüzde 49,5 ile HP, yüzde 40,7 ile IBM ve yüzde 11,2 ile Dell olarak sıralanırken; en fazla kullanılan sanallaştırma çözümünün yüzde 50’lik oranla VMware olduğu tespit edildi.