Bilişim 22 MAYIS 2012 / 14:36

"Katma değer artırıcı politika gerekiyor"

"Katma değer artırıcı politika gerekiyor"

LOGO Yazılım’ın ilk kez düzenlediği Çözüm Günleri etkinliği LOGOSPHERE, bilişim ve iş dünyasını bir araya getirdi. Toplantıda konuşan TÜSİAD Yüksek İstişare Kurulu Başkanı Dr. Erkut Yücağlu, bilişim sektörü ve ülke ekonomisiyle ilgili çarpıcı tespitlerde bulundu.



İstanbul Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen ve Türkiye yazılım sektörünün en büyük buluşmalarından birine sahne olan etkinliğe, Logo’nun iş ve çözüm ortaklarıyla, iş dünyasından üst düzey yöneticiler ve bilişim sektörünün profesyonelleri katıldı. “Bilgi ve Çözüm Platformu” olarak tanımlanan LOGOSPHERE’de, Logo’nun hemen her sektörden farklı ölçekteki firma ve kurumlara yönelik ürünleriyle, çözüm ortaklarının Logo platformu üzerinden geliştirdiği çözümler tanıtıldı.

Logo Yazılım Yönetim Kurulu Başkanı Tuğrul Tekbulut yaptığı açılış konuşmasında, “Dünyada son 10 yılın kavramı platform şirketler... Dolayısıyla ülkemiz için bir platform şirket yaratmak büyük önem arzediyor. Logo olarak, bunu başarabildiğimiz için mutluyuz” dedi.



"5 yıl boyunca çift haneli büyüme hedefliyoruz"

Logo Yazılım CEO’su Buğra Koyuncu da, “Logosphere etkinliği, Logo için bir dönüm noktası niteliği taşıyor. Şirketimiz hızlı bir büyüme dönemine girdi. 2011’deki yüzde 50 büyümeyi 2012’de de devam ettirmeyi, önümüzdeki 5 yıllık süreçte, her yıl çift haneli büyümeyi hedefliyoruz. Rekabet için büyük sistemleri kopyalamak değil, özgün olmak gerekiyor. Günümüz, milyon dolarlık, yıllar süren IT projeleri devri değil... Bu şekilde verimli ve rekabetçi olunmuyor. Devir, hızlı ve optimum çözümler devri” diye konuştu.



Etkinliğin sabahki bölümünde, Logo Yönetim Kurulu Başkanı Tuğrul Tekbulut ve şirketin CEO’su Buğra Koyuncu’nun açılış konuşmalarının ardından, TÜSİAD Yüksek İstişare Kurulu Başkanı Dr. Erkut Yücaoğlu, “Türkiye Ekonomisinde Katma Değer Yaratmak” başlıklı konuşmasında, bilişim ve teknoloji yatırımlarının ekonomiye, şirketlerin iş süreçlerine ve verimliliğine yaptığı katkılarla ilgili görüşlerini aktardı.

LOGOSPHERE’in konuk konuşmacısı olan TÜSİAD Yüksek İstişare Kurulu Başkanı Dr. Erkut Yücaoğlu ise katılımcıların büyük ilgisini çeken konuşmasında, “Türkiye ekonomisi son dönemde iyi yönetiliyor. Ancak dünyaya entegre olmuş bir ülke olarak, ekonomimiz küresel gelişmelerle büyük bir etkileşim içinde. Ülkemizin refah seviyesini yükseltebilmek için, yüzde 6 - yüzde 7 civarında sürdürülebilir bir büyüme yakalanması gerekiyor. Bunun için adımlarımızı dikkatli atmalı, ekonomiye katma değer yaratacak alanlara yoğunlaşmalıyız. Bilişim sektörü bu açıdan ekonomik hedeflere ulaşmada kilit rol oynuyor. Ülkemiz bilişim ve diğer teknolojileri üreterek yerel katma değer sağlamalıdır” dedi.

Milyonlarca dolar yabancı şirketlere gidiyor

Yücaoğlu, yenilenebilir enerjiye yatırım yapılması gerektiğinin altını çizerken, bilişimin katma değeri artırmada en kritik sektör olduğunu aktardı. Ar-Ge ve markalaşma konusunda eksiklikler olduğunu dile getiren Yücaoğlu, "Lisans satmak yerine bu ülkede üretilen yazılımları ve platformu üretmek gerekiyor. ERP projelerinde milyonlarca dolar yabancı şirketlere gidiyor" uyarısında bulundu.



Yücaoğlu'na göre, Türk ekonomisinde ihracata yönelik ürün ve hizmetler yetersiz. Ayrıca inovasyon eksikliği nedeniyle rekabet edilemiyor. Yücaoğlu'nun bir diğer tespiti de istihdamla ilgili. İstihdama katılımın yetersiz olduğuna işaret eden TÜSİAD Yüksek İstişare Kurulu Başkanı, "Ülkemizde 16 - 65 yaş arası iş gücüne sahip yaklaşık 45 milyon insan var. Ancak biz işsizlik hesaplarken 25 milyon üzerinden hesaplıyoruz. Buna rağmen işsizlik oranımız yüzde 10'larda, genç işsizlik oranı ise yüzde 15'in üzerinde. Yine bu rakamlara bakıldığında kadınların istihdam oranı yüzde 25" bilgilerini verdi.

Öğleden sonra geçekleştirilen paralel oturumlarda ise katılımcılara; başta yeni Türk Ticaret Kanunu’nun detayları ve bu kapsamda işletmelerin yerine getirmesi yükümlülüklerle, yeni nesil iş uygulamaları, e-ticaret, mobil pazarlama, tedarik zinciri yönetimi, İK uygulamaları gibi alanlarda Logo platformu üzerinden geliştirilen çözümlerden örnekler sunuldu. Etkinlikte kurulan fuar alanında da, Logo çözüm ortakları kendi ürünlerini doğrudan son kullanıcıya tanıtma imkanı buldu.