Bilişim 06 HAZİRAN 2016 / 14:49

Instagram yeni algoritmasına geçiş yaptı

Geçtiğimiz günlerde logosunu değiştiren Instagram, geçtiğimiz yıldan beri gündemde olan algoritma değişimini hayata geçirdi.

Son dönemde önemli bir dönüşüm süreci yaşayan Instagram, logosunun ardından algoritması üzerinde de değişimlere gidiyor. İlk etapta Amerika Birleşik Devletleri'ndeki kullanıcıların kullanımına açılacak algoritmanın en dikkat çekici yanı zaman tünelinin neredeyse tamamen değişim gösterecek olması.

Yapılan değişiklikle beraber daha önce paylaşım tarihine göre sıralanan içerikler bundan sonra kullanıcıların daha fazla görmek isteyeceği içeriklerle değişecek. Kullanıcıların beğenileri ve takip ettikleri sayfalar gibi kriterlere göre şekillenecek zaman akışları, özellikle vaktinin çoğunu sosyal medya sitelerinde geçiren kullanıcılar için çok daha verimli olabilir. 

Yapılan paylaşımların mantığı ise neredeyse tamamen değişecek. Hem marka, hem de kullanıcı tarafına baktığımızda her iki tarafın da yapılan paylaşımları "farklılaştırmaları" gerekiyor. Yeni algoritmaya göre kullanıcılar ve markalar, yapacakları içerik paylaşımlarında eskiye nazaran çok daha fazla yaratıcı olmak zorundalar. Daha fazla etkileşime girebilmek için yapılan paylaşımların kalitesini yukarı çekmek zorunda olan kullanıcı ve markalar, ilk etapta Facebook da olduğu gibi kısa bir bocalama sürecine girebilirler. 

Konuyla ilgili detaylı bilgiye bu adres üzerinden ulaşabilirsiniz.