Bilişim 06 HAZİRAN 2016 / 14:49

Instagram yeni algoritmasına geçiş yaptı

Geçtiğimiz günlerde logosunu değiştiren Instagram, geçtiğimiz yıldan beri gündemde olan algoritma değişimini hayata geçirdi.

Son dönemde önemli bir dönüşüm süreci yaşayan Instagram, logosunun ardından algoritması üzerinde de değişimlere gidiyor. İlk etapta Amerika Birleşik Devletleri'ndeki kullanıcıların kullanımına açılacak algoritmanın en dikkat çekici yanı zaman tünelinin neredeyse tamamen değişim gösterecek olması.

Yapılan değişiklikle beraber daha önce paylaşım tarihine göre sıralanan içerikler bundan sonra kullanıcıların daha fazla görmek isteyeceği içeriklerle değişecek. Kullanıcıların beğenileri ve takip ettikleri sayfalar gibi kriterlere göre şekillenecek zaman akışları, özellikle vaktinin çoğunu sosyal medya sitelerinde geçiren kullanıcılar için çok daha verimli olabilir. 

Yapılan paylaşımların mantığı ise neredeyse tamamen değişecek. Hem marka, hem de kullanıcı tarafına baktığımızda her iki tarafın da yapılan paylaşımları "farklılaştırmaları" gerekiyor. Yeni algoritmaya göre kullanıcılar ve markalar, yapacakları içerik paylaşımlarında eskiye nazaran çok daha fazla yaratıcı olmak zorundalar. Daha fazla etkileşime girebilmek için yapılan paylaşımların kalitesini yukarı çekmek zorunda olan kullanıcı ve markalar, ilk etapta Facebook da olduğu gibi kısa bir bocalama sürecine girebilirler. 

Konuyla ilgili detaylı bilgiye bu adres üzerinden ulaşabilirsiniz. 
" Bu sitede yer alan yazılar (içerik) üzerindeki 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu altında düzenlenen tüm maddi ve manevi haklar eser sahibi olan BThaber'e aittir. Söz konusu içerikler eser sahibinin izni olmadan kopyalanamaz, çoğaltılamaz, işlenemez, değiştirilemez veya başka internet sitelerinde ya da basılı veya görsel yayın yapan diğer mecralarda yayınlanamaz. "
Fetih Mah. Tahralı Sok. Kavakyeli Plaza C Blok No: 7 D: 5 34704 Ataşehir / İstanbul
+90 (216) 291 13 90
E-bülten Listemize Kaydolun