Bilişim 19 HAZİRAN 2012 / 15:29

İlk üç kesmedi, Peak Games ilk iki için mücadele vermeye hazırlanıyor

1,5 yılda 32 milyon kullanıcıyla dünyanın en büyük üçüncü sosyal oyun şirketi haline dönüşen Türk şirketi Peak Games, gözünü bir üst sıraya dikti. 



Yaklaşık 1,5 yıl önce kurulan Türk sosyal oyun şirketi Peak Games, gelişmekte olan pazarların kültürlerine ve yerel özelliklerine uygun olarak geliştirdiği oyunlarla yeni başarılara imza atıyor. 32 milyonu aşkın kullanıcısıyla Türkiye, Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesinin (MENA) pazar lideri haline gelen Peak Games, küresel ölçekteki dev markalarla yarışarak dünyanın en büyük üçüncü sosyal oyun şirketine dönüştü.

Türkiye’nin geleneksel oyunlarından “Okey” ile yaklaşık 18 milyon, Arap ülkelerinde popüler hale gelen “Bizim Çiftlik” ile 15 milyon kişiye ulaşan Peak Games’in yeni hedefi ise dünyanın en büyük iki sosyal oyun şirketinden biri olmak.

Orta Doğu’yu oyunla fethediyorlar

Peak Games'in Bizim Çiftlik oyunu, Orta Doğu’nun en popüler sosyal oyunu haline geldi. Merkezi İstanbul’da bulunan, 6 stüdyosu ve 150 kişilik kadrosuyla büyümeye devam eden Peak Games, gelişmekte olan pazarların kültürlerine ve özelliklerine uygun sosyal oyunlar üreterek yayılma stratejisi izliyor.

Peak Games'in geniş oyun yelpazesinde istemci , web tabanlı oyunlar ve mobil uygulamalar da önemli bir yer tutuyor.

Kuruluşunun ardından Avrupa'nın en büyük yatırım şirketlerinden Hummingbird Ventures ve Earlybird Venture Capital'den yatırım alan Peak Games’in Ankara, İspanya, Almanya, Ürdün ve Suudi Arabistan'da ofisleri ve oyun stüdyoları bulunuyor.

Amaç Türkiye'den dünya markası çıkarmak

Peak Games Kurucu Genel Müdürü Sidar Şahin, Peak Games'in ortaya koyduğu başarıyla ilgili olarak şunları söyledi:
“Şu anda Türk oyunları tüm dünyada milyonlarca insan tarafından oynanıyor. Orta Doğu’da üretilen içerikler sayesinde bu bölgede milyonlarca dolarlık ekonomi yaratıyoruz. Peak Games’i kurarken hayalimiz bu bölgeden bir teknoloji şirketi çıkarmaktı ve bugüne kadar yapabildiklerimiz sadece gelecekte yapacaklarımız için bir platform.

Peak Games, 1,5 yılda ulaştığı 12 milyon günlük oyuncu sayısıyla dünyanın en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerinden biri ve Türkiye’nin en hızlı büyüyen şirketi oldu. Peak Games’in vizyonu Türkiye’den bir dünya markası yaratmak ve bu yolda emin adımlarla ilerliyoruz. Bu değişime ortak olmak isteyen herkesi de Peak Games’e çağırıyoruz.”

[caption id="attachment_52400" align="alignleft" width="200" caption="Peak Games Kurucu Genel Müdürü Sidar Şahin"][/caption]

Şimdi bu noktada basın bültenlerinin kendine özgü formal dilinden biraz uzaklaşalım.

Sidar Şahin'i geçen yıl BTnet.com.tr olarak Bilişim Zirvesi kapsamında düzenlediğimiz oyun konferansı kapsamında konuk etmiştik. Dolayısıyla bir süredir kendisiyle tanışıyoruz. Aklının ne kadar hızlı çalıştığını ve düşüncelerini ifade etmekte ne kadar akıcı olduğunu gayet yakından biliyorum.

Bu toplantıda ise neredeyse elle tutulur bir heyecan içinde çıktı karşımıza. Sanki büyük bir Lego'yu tamamlamış ve yaptığı şeyi başkalarıyla paylaşmak için sabırsızlanan bir çocuk gibi.

Kürsüye çıktığında "Bu işi dünyayı değiştirmek için yapıyoruz" cümlesiyle başladı konuşmasına. 1,5 yılda Peak Games'in nasıl 150 kişilik bir şirkete dönüştüğünden bahsetti, insanı her zaman işin önünde tuttuklarını ve bu başarının birbirine inanan, güvenen bir ekibin başarısı olduğunu anlattı.

"Hep Türkiye'den Google gibi, Facebook gibi bir teknoloji devi çıksın isterdik. Biz bu işi oyunla yapabileceğimizi düşündük. Bugün EA, PopCap, Disney gibi dünyanın dev eğlence şirketlerinin önündeyiz. Çünkü yaptığımız işe inanıyoruz. Peak Games bugün gelirlerimizin yüzde 90'ını yurt dışından elde eden, Türkiye'den de öncü bir teknoloji şirketinin yükselebileceğini gösteren önemli bir örnektir" dedi.

Peki dedik, ne kadar kazanıyorsunuz? Rakam vermedi ama yılda 2 haneli milyon dolar gelire sahip olduklarını söyledi. Yatırım aldınız, hisselerin ne kadarı halen size ait dedik, hisselerin halen yarısına sahip olduklarını söyledi. Büyüme hızını sorduk, şirketin her ay yüzde 20 büyüdüğünü söyledi.

Her ay yüzde 20 büyüme, neredeyse her çeyrekte yüzde 100 büyümeye denk geliyor.

Dünya genelinde benzer yüksek performanslı girişimlerin çok para ettiğinden ve büyük paralara el değiştirdiğinden söz ettik. "Siz de teklif alıyor musunuz, popüler deyişle 'exit' hazırlığında mısınız?" diye sorduk.

"Asla!" dedi (aslında tam olarak söylediği cümle 'over my dead body!'). "Bu şirketin uzun vadeli hayalleri var ve bunları gerçekleştirmek için çalışmaya devam edeceğiz. Hedefimiz zirvede daha da yükselmek."

"Genlerimizde teknoloji var dediniz. Peak Games ilerde oyun konusundaki tecrübesini ve teknolojik birikimini arama motoru veya sosyal platform gibi farklı araçlar ortaya koymak için de kullanmayı planlıyor mu" diye sorduk. "Daha genç olsaydım belki. Ama biz başarı için odaklanmanın şart olduğunu düşünüyoruz ve oyunu hep odak noktamızda tutacağız" dedi.

"Ama belki, ilerde bizimle birlikte çalışarak tecrübe kazanan arkadaşların farklı yönlerde kendi girişimlerine imza attıklarını görebilirsiniz" diyerek sözlerini bağladı.
Peak Games'in aylık kullanıcısı Avustralya, günlük kullanıcısı İsveç nüfusuna denk

- Peak Games oyunları, Facebook üzerinden 32 milyon aylık ve 10,3 milyon günlük aktif aktif kullanıcıya ulaşıyor.

- Peak Games Disney Playdom’un 2,8, Digital Chocolate’in 10,7, RockYou!’nun 7,4, CrowdStar’in 13,5 katı kullanıcıya sahip.

- Peak Games aylık kullanıcıları bir ülke olsaydı nüfusu Avustralya’yı geride bırakırdı.

- Peak Games oyunlarının günlük kullanıcı sayısı İsveç nüfusu kadar.

- Bugüne kadar yaklaşık 18 milyon kişi Okey oyununu yükledi, İstanbul nüfusundan daha çok kişi Okey oynadı.

- Bizim Çiftlik'in Arapça sürümü yaklaşık 15 milyon kişi tarafından oynandı.

- Bizim Çiftlik’te İngiltere’nin 5 katı bir alana yayılmış 10 milyonun üzerinde çiftlik var.

- Lost Bubble sadece 6 haftada 1.7 milyon günlük kullanıcıya erişti.