Bilişim 17 AĞUSTOS 2011 / 10:41

HP Stratejik BT Danışmanlığı hizmetleriyle kurumlarda inovasyon ve büyümeyi teşvik edecek

HP Stratejik BT Danışmanlığı hizmetini başlatıyor

HP, daha önce teknoloji iş danışmanlığı ve hizmet danışmanlığı olmak üzere iki başlık altında verdiği danışmanlık hizmetlerini Stratejik BT Danışmanlığı (Strategic IT Advisory Services - SITAS) şemsiyesi altında birleştirdi. Peki bu kurumlar ve HP için ne anlama geliyor? Okuyalım...



HP, profesyonel fizibilite çalışmalarıyla kurumların BT stratejilerinin belirlenmesi ve BT ihtiyaçlarının gerektirdiği ölçüde yatırım yapılarak inovasyon, kârlılık ile büyümeyi en uygun maliyetlerle teşvik etmek üzere Stratejik BT Danışmanlığı Hizmetleri'ni yürürlüğe soktu. Bu hizmetler, HP'nin zaten önceden de var olan "Teknoloji İş Danışmanlığı" ve "Hizmet Danışmanlığı"  servislerinin aynı çatı altında birleştirilerek zenginleştirilmesinden oluşuyor.

HP Stratejik BT Danışmanlığı Hizmetleri, profesyonel fizibilite çalışmalarıyla gerçekçi analizler sunarak BT yatırımlarının optimize edilmesi, yatırımlardan en yüksek verimin alınması ve şirketlerin özel ihtiyaçlarına yönelik adrese teslim BT çözümleriyle yatırım getirisini en üst düzeye çıkarılmasına yönelik danışmanlık hizmetlerini içeriyor.

"Bugünün yangın söndürücüleri olan CIO'lar yarının kaşifleri olacaklar"

Toplantıda bu yeni hizmetlerle ilgili bilgi veren HP Türkiye Teknoloji Hizmetleri Ülke Müdürü Murat Cantürk, Gartner'ın araştırma sonuçlarına dayanarak günümüzde kurumların maddi değerinin BT yatırımları ve kapasitesine göre belirlendiğini söyledi.

Cantürk'ün aktardığı Gartner verilerine göre 2016 yılında kurumların BT direktörü seçimindeki en önem verdiği üç ölçütten biri inovasyon çalışmaları olacak. Bu da BT’nin büyüme ve kârlılık artışında anahtar rol üstleneceğine işaret ediyor. Bu nedenle BT birimlerinin sadece kurumlara teknik destek vermek yerine, kurumsal gelişimi sağlamaya da odaklanması gerekiyor.

Cantürk bu evrimi işaret ederken "Chief IT Officer" olarak geçen CIO kelimesinin bundan böyle "Chief Innovation Officer" olarak algılanması gerektiğini, bugünün altyapı ve BT sistemlerine yönelik krizlerle boğuşmayı kendine iş edinen CIO'ların görev anlayışının bundan böyle kurumun değerini artıracak çalışmalara imza atmak olması gerektiği söyledi.  Bu noktada ilginç bir benzetmede bulunan Cantürk, "Bugün kurumlarda yangın söndürücü gibi görev yapan CIO'ların artık birer kaşif olması gerekiyor" dedi.



Kurumlara 7 koldan danışmanlık geliyor

HP Stratejik BT Danışmanlığı Hizmetleri temel olarak şu avantajları sağlıyor:

Kurumlara özel BT stratejileri. HP şirketlerin değişen iş ihtiyaçları ve müşteri taleplerine en uygun BT çözümlerini öneriyor. HP, aynı zamanda, bu yeni teknolojilerin nasıl bir yatırım ve uygulama planıyla hayata geçirileceğine dair fizibilite çalışmaları da sunuyor.

Şirketlerde sürekli inovasyon. HP, eski veri merkezleriyle uyumlu olan ve bu sayede eski sistemlerin elden çıkarılmadan yeni teknolojilerle geliştirilmesini sağlayan Karma Çözümler sağlıyor. HP’nin uçtan uca Karma Çözümleri, bulut bilişimden kurumsal mimariler ve hizmet yönetimine kadar şirketlerin tüm BT ihtiyaçlarını görmek için iş faydalarına odaklanan en pratik uygulamaları sunuyor.

SITAS hizmet başlıkları ise şu maddelerden oluşuyor:

1. BT stratejilerinin belirlenmesi ve geleceğe yönelik olarak bu stratejilerde gerçekleştirilmesi gereken değişiklikler konusunda yol gösterme.

2. Stratejik servis yönetimi, diğer bir deyimle elde mevcut olan teknolojilerle farklı iş kollarının nasıl yaratılabileceği ve desteklenebileceği konusu. Bir bankadaki intranet yapısının dışarı açılarak internet bankacılığına dönüştürülmesi buna güzel bir örnek.

3. Kurumsal mimarinin planlanması, yani kimin hangi işi yapacağını belirlemek ve görev ihtiyaçlarının BT hizmetleriyle bütünleştirmek.

4. BT hizmetleriyle yapılan işe katma değer sağlamak. Basılı bir gazetenin BT hizmetleri yardımıyla tablet sürümlerinin desteklenmesi gibi.

5. Buluta hazırlık servisleri. Nereden başlamalı, hangi hizmetleri almalı, yatırımı nasıl yapmalı...

6. Satın almalar ve birleşmeler. Birleşen veya satın alınan şirketlerin ortaya koyduğu iki ayrı BT altyapısının tek bir altyapı olarak nasıl bir araya getirilebileceği, geçişin kesintisiz ve sorunsuz olması için gereken danışmanlık hizmetleri.

7. Performans mühendisliği. Mevcut sistemlerin performansının sistemleri optimize ederek ve doğru kullanımını teşvik ederek, minimum ek yatırımla yükseltilmesi.

"Bizler profesyonel danışmanlarız, kimseye HP dayatmıyoruz"

Toplantı sonrasında HP'nin bu yeni yapılanmasıyla ilgili olarak Murat Cantürk'e bazı sorular da yönelttik ve şu cevapları aldık:

Bu yapılanmaya neden ihtiyaç duydunuz?

HP'nin yeni iş anlayışı, her talebe hızla cevap vermemizi sağlayacak bir yapılanma gerektiriyor. Daha önce iki ayrı servis olarak sunduğumuz bu hizmetleri tek bir elde toplamak bize çeviklik kazandıracak (ed: aslında olay biraz geçtiğimiz aylarda Leo Aphoteker'in şirket çalışanlarına gönderdiği ve dışarı sızan mektubuyla da ilgili).

Bu yeni yapılanmayla sunulan hizmetlerde eski yapılanmaya göre bir değişiklik var mı?

Daha önce satın alma ve birleşme sonrası sistemlerin bütünleştirilmesi konusunda danışmanlık hizmeti vermiyorduk. Bu hizmet ilk kez SITAS ile portföyümüze dahil oldu.

Heterojen ortamlarda danışmanlık hizmeti verirken özellikle HP ürünleri öneriyor musunuz?

Hayır, hatta diğer departmanlardaki arkadaşlar biraz sitem etseler de bunu özellikle yapmıyoruz. Çünkü bizler profesyonel danışmanlarız. Danışman marka bağımsız olmalı, ürünlere veya markalara değil genel resme odaklanmalı.

Hizmet ölçeğiniz nedir, hangi boyuttaki kurumlara bu hizmetleri önerirsiniz?

Temel olarak hedefimiz kurumsal yapıya geçiş yapan ve bu noktada hızlı altyapı büyümesinin getirdiği sorunlarla boğuşmak zorunda kalan şirketlerle, uzun süredir kurumsal yapısını devam ettiren ve bu nedenle çevik olmayan, hantal BT altyapılarını sürdüren kurumlar.

Konuyla ilgili daha fazla bilgi www.hp.com/services/SITAS adresinde yer alıyor.