Bilişim 23 ŞUBAT 2011 / 11:32

Google’a bir şikayet daha

Google’ın rekabete karşı olduğu iddia edilen tutumu ile ilgili yeni bir şikayet Fransız arama motoru 1plusV tarafından öne sürüldü.





Benzer şikayetler geçtiğimiz yıl fiyat karşılaştırma sitesi Foundem ve arama motoru eJustice.fr tarafından da yapılmıştı. Tüm bu şikayetler, Avrupa Komisyonu’nun Google’ın iş uygulamalarına inceleme başlatmasına yol açtı.



Bu inceleme halen devam ediyor. Google ise komisyonla birlikte çalıştığını belirterek, “Kullanıcılarımız ve reklamverenlerimiz için her zaman en doğru olanı yapmaya çalıştık. Ama bu süreçte gelişim ve değişim için hep bir alan olduğunu da fark ettik” açıklamasını yaptı.



1plusV; eJustice.fr’nin kardeş şirketi ve hukuk, müzik, kültür konularında uzman bir dikey arama motorunu yönetiyor. Şirket, açıklamasında 2006-2010 yılları arasında Google’ın dikey arama firmalarının kendi online reklam hizmeti AdSense’i kullanmasına engel olduğunu söyledi. Şirket; “Oysa bu; bir arama motorunda hedefli reklamı elde etmenin tek etkili yolu” açıklamasını yaptı. Şirket daha sonra yaptığı bir açıklamayla da, ilk şikayetinden haftalar sonra, Google’ın bu siteleri arama sonuçlarından çıkarttığı suçlamasını yaptı ve “Google’ın eJustice.fr sitesini arama sonuçlarından çıkartma kararı, bu sitenin trafiği açısından feci oldu” dedi.



Google ise kendi arama sonuçlarındaki sıralamanın, sitenin kullanıcıları için ne kadar değerli olduğuna bağlı olduğunu söylemiş, sıralamada yukarıda çıkmak isteyen siteleri geliştirmeleri konusunda şirketleri de uyarmıştı. Ama 1plusV, eJustice.fr’nin Aralık ayında, hem de bir modifikasyon olmadan yeniden arama listesine alındığını söyledi. Şirket yetkilileri, “Yeniden arama sonuçlarının arasına girmek; Google’ın ‘eJustice.fr’nin internet kullanıcıları için hiçbir değer sunmadığı için arama listesinden çıkarıldığı’ yönündeki açıklaması ile çelişiyor” dedi.



Öte yandan, Avrupa Komisyonu, bir karar vermeden önce, Google’a bu iddialarla ilgili olarak yorum yapma fırsatı vereceğini açıkladı. Ama eğer Google arama veya reklam pazarındaki baskın pozisyonunu kötüye kullanmaktan suçlu bulunursa, yüklü bir ceza ile de karşı karşıya kalacak.