Bilişim 15 NİSAN 2011 / 10:43

Google maliyetlerle olan savaşı kaybediyor

Google'ın son dönemde gerçekleştirdiği satın almalar ve pazarlama için yaptığı harcamalar şirketin maliyetlerinin yılın ilk çeyreğinde çok hızlı yükselmesine yol açtı. Bu durum, şirketin gelir büyümesi beklentilerini de gölgeledi ve şirket hisselerinde düşüşü beraberinde getirdi. 



Google, 2011 yılının ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı. Buna göre şirketin ilk çeyrek gelirleri, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 27 artarak 8,58 milyar dolara ulaştı.

Bununla birlikte bu başarı maliyetlerin gölgesinde kaldı. Zira şirketin işletme gideri yılın ilk çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 54 artarak 2,84 milyar dolar oldu. Bu artışın temel sebebini yüksek istihdam maliyeti oluşturdu. Google bir yandan da pazarlama harcamalarını artırdı ve özellikle Chrome tarayıcısını desteklemek ve yeni reklamcılarla işbirliği yapmak gibi adımlar attı.

Financial Times’ın haberine göre, yine de yatırımcılar yine de bu artan maliyetlerin, aslında bundan 18 ay önce belirlenen bir ‘büyüme planının’ parçası olduğunun bilincindeler. Bu nedenle borsadaki gerileme sınırlı ölçüde seyrediyor.

Açıklanan plana göre şirketin önünde görüntülü reklam, mobil internet erişimi ve online video gibi yeni pazarlara yatırım yapma hedefleri yer alıyor. Şirket yetkilileri de, multimilyar dolarlık bir şirket yaratırken yatırım yapmanın gerekli olduğuna dikkat çekiyor.

Yetkililer, şirketteki yönetim değişiminin sonucu olarak gereksiz riskler alındığı yönündeki iddiaları ise kesin bir dille reddediyor.