Bilişim 21 NİSAN 2011 / 16:33

Google KOBİ Günü’nde 2 bin 500 firmanın temsilcileri biraraya geldi

Google, büyük ilgi gören etkinlikte internetin geleceğini masaya yatırdı.

Google, Türkiye’nin farklı bölgelerinden ve farklı iş alanlarından 2 bin 500’e yakın küçük ve orta ölçekli firma temsilcisini ‘Google KOBİ Günü’ etkinliğinde biraraya getirdi. Lüfti Kırdar Kongre Merkezi Rumeli Salonu’nda gerçekleştirilen geniş kapsamlı etkinlikte dünyadaki internet trendleri, Türkiye’deki KOBİ’lerin interneti nasıl algıladıkları ve rekabet gücü kazanarak büyümek için internetin olanaklarından nasıl daha fazla faydalanabilecekleri konuları ele alındı.

Yalnızca KOBİ’lere değil, iş modellerinde inovasyon ve fark yaratmayı hedefleyen tüm işletmelere yönelik olarak düzenlenen etkinlik Google’ın dünya çapında şimdiye kadar düzenlediği en büyük etkinliklerden biri oldu. Google’ın Avrupa çapında çeşitli üst düzey yöneticileri de etkinliğe katıldı.

Google Güney ve Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’dan Sorumlu Pazarlama Direktörü Yonca Brunini, Google Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’dan Sorumlu KOBİ Pazarlama Müdürü Sandeep Menon ve Google Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Pazarlama Müdürü Mustafa İçil, katılımcılarla “İnternetin geleceği, dünyadaki İnternet trendleri ve pazarlama faaliyetleri” ile ilgili detaylı bilgi paylaşımında bulundu.

İnterneti daha verimli kullanarak fark yaratabilmeleri için KOBİ’lere bir yol haritası çizilmesinde yardımcı olmak amacıyla gerçekleştirilen etkinlikte 'İnovasyon ve girişimcilikte Google yaklaşımı', 'Online dünyada fark yaratmak', 'İşletmeler için Google çözümleri ve başarı hikayeleri' ve 'Google’ın gözünden web siteleriniz' ana başlıklarında farklı oturumlar gerçekleştirildi.

“KOBİ’lere sunulan eğitimlerde önemli bir kilometre taşı”

Google Türkiye, Ortadoğu ve Afrika Pazarlama Direktörü Mustafa İçil, etkinlikle ilgili olarak yaptığı açıklamada; “Google Türkiye olarak temel amaçlarımızdan biri Türk firmaların, işlerini geliştirmede İnternet’in sunduğu fırsatlar konusunda farkındalığını artırmak ve daha çok firmanın İnternet’te yer almasını sağlamaktır. Bugün düzenlediğimiz etkinlik, geçen yıl başlattığımız ve Türkiye genelinde 37 ili dolaşarak 6.000 KOBİ’ye verdiğimiz eğitim programının ardından tamamlayıcı ve oldukça önemli bir kilometre taşı niteliğindedir. Google Türkiye bu büyüklükte bir toplantıyı ilk kez KOBİ’ler için düzenliyor. KOBİ’ler ile yakın diyaloğumuzu devam ettirerek, onlara hedef kitlelerinin karşısına tam zamanında ve düşük maliyetler ile nasıl çıkabilecekleri konusunda yol haritalarını belirlemede yardımcı olacağız” dedi.



"Şirketler Google örneğinden farklı dersler çıkarabilirler"

Google'ın başarıyı yakalamasının temelinde yatan vizyon ve inovatif kalmayı başarmasının ardındaki ipuçları hakkında bilgiler veren Google Güney ve Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Pazarlama Direktörü Yonca Brunini, firmaların Google örneğinden farklı dersler çıkarabileceklerinin ve bu prensipleri kendi ortamlarına adapte edebileceklerinin altını çizdi.

Brunini,“Google’ın misyonu bilgiyi organize etmek ve bunu evrensel olarak ulaşılabilir kılmaktır. Ayrıca sağladığı çeşitli çözümlerle iş dünyasındaki bariyerlerin aşılmasında çok önemli bir katkısı olmuştur. Sürekli farklı çözümler sunabilmek için sürekli inovatif kalmanız gerekir. Google bu başarısıyla işletmelere örnek olabilir” şeklinde konuştu.

"Günlük gelen sayısı 2 milyar, yapılan arama sayısı 4 milyar"

Dünyada her gün ortalama 2 milyar insanın online olduğunu ve günlük 4 milyardan fazla arama yapıldığını belirten Google Avrupa, Orta Doğu ve Afrika KOBİ Pazarlama Müdürü Sandeep Menon, Google’ın küçük ve orta ölçekli firmalara işlerini büyütebilmeleri için sunduğu fırsatlar ve Türk KOBİ’lerinin interneti nasıl görüp değerlendirdiği konularında bir sunum yaptı. Menon, “İnternet penetrasyonu Türkiye’de olması gereken noktada değil, bu konuda hala kullanılmamış bir potansiyel mevcut. Bu durum KOBİ’leri de yakından ilgilendiriyor. Örneğin Fransa’ya baktığınızda İnternet’in sunduğu hizmetlerden yararlanan Fransız KOBİ’lerinin bu hizmetlerden yararlanmayanlara göre iki kat daha fazla büyüdüğünü, işlerini geliştirdiklerini ve ihracatlarını artırdıklarını görüyorsunuz. İnterneti verimli bir biçimde kullanabilmek küçük ve orta ölçekli işletmeler için oldukça önemli bir fırsat” şeklinde konuştu.

Menon Türkiye, İngiltere, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Hollanda ve Güney Afrika’dan örnek başarı hikayelerini paylaşmanın yanı sıra Google’ın, işini büyütmek isteyen işletmelere daha fazla yardımcı olabilmesinin yolları konularında da detaylı bilgi aktardı.

Bunların yanında Google KOBİ Günü’nde gün boyunca farklı Google uzmanları tarafından Google çözümlerine yönelik çeşitli sunumlar gerçekleştirildi.