Bilişim 14 EKİM 2011 / 15:11

Geleceğin tüketicisi sosyal medyadan bulunacak

Geleceğin tüketicisi sosyal medyadan bulunacak

Bankacılıktan telekomünikasyona, kamudan perakendeye, uluslararası para trafiğinden terörün izlenmesine kadar dünyada en kritik konulardan biri haline gelen veri yönetimi, “Kurumsal Veri Yönetimi Zirvesi”nde masaya yatırıldı.



Türkiye resmi distribütörü olduğu veri entegrasyon yazılım ve servis lideri Informatica’nın ve çözüm ortağı Ereteam’in katkılarıyla Komtaş Bilgi Yönetimi’nin düzenlediği Kurumsal Veri Yönetimi Zirvesi, “Veri Odaklı Organizasyonlar” ana teması ile gerçekleştirildi.

Kurumsal Veri Yönetimi Zirvesi’nde katılımcılar, kamu ve özel sektör içindeki yeni rollerini ve olası işbirliklerini keşfetme şansını yakalarken, Dünya'da ve Türkiye'de güncel veri ve istihbarat analizi sorunlarını tartıştılar. Açılış konuşmasını gerçekleştiren Komtaş Bilgi Yönetimi Genel Müdürü Yüksel Çomak, günümüz dünyasında, bilginin yeni endüstri toplumunun ana kaynağı olacağını, bu anlamda verinin tüm şirketler için en kritik kaynak olduğunun altını çizdi.

Sosyal medyadan bilgi alıp, bulut üzerinden mobil kullanacaksınız

Zirvenin onur konuğu ise Informatica Başkan Yardımcısı ve Veri Entegrasyonu Birimi Genel Müdürü Girish Pancha oldu. Pancha, geleceğin dünyasında özellikle bilgiye ve müşteriye odaklanmak için verinin en önemli kaynak olacağının altını çizdi. Rekabetin, bilgi ve hızla güçleneceğini belirten Pancha, şirketlerin, müşteri datalarından, finans bilgilerine kadar veriye hızlı ulaşma ve kullanımı ile ön plana çıkabileceklerini söyledi.

Pancha, “Gelecekte kritik olacak teknoloji en doğru veriye, hızlı ulaşma olacak. Bu kapsamda artık veriler yalnızca şirketlerin ya da bankaların kendi müşterilerinden aldıkları veri olmayacak. Veri yani yeni müşteri profili ve güç sosyal medyadan toplanmalı. Sosyal medyadan veriyi toplayacak, bulutta arşivleyecek ve mobil olarak hızlı olarak ulaşacaksınız. Ancak bu hızda veri ve bilgi elde edilerek rekabet yakalanabilir” dedi.