Bilişim 15 HAZİRAN 2016 / 10:30

Facebook yeni reklam ürünlerini tanıttı

Facebook, işletmelerin insanları mağazalarına çekmesini ve mobil reklam kampanyalarını takiben mağazalarının kaç kere ziyaret edildiğini, ne kadar satış yaptıklarını ölçümleyebilmelerini sağlayan yeni reklam ürünlerini kullanıma sundu.

İşletmeler için müşteriler ile girdikleri etkileşimi ölçümlemek hiç olmadığı kadar önem kazandı. Şirketler ve kurumlar, elde ettikleri veriler üzerinden müşteriler ile ilişkilerini sıkılaştırırken, bir yandan da sunulan çözümlerin ve hizmetlerin kalitesi de aynı oranda artırabiliyorlar. 

Sosyal medya platformu Facebook, özellikle reklamverenlerin bu konuda ellerini kuvvetlendirecek bir yeniliklerle platformunu zenginleştirdi. 

Facebook Ürün Pazarlama Müdürü Matt Idema, konuyla ilgili olarak şunları söylüyor:

“Mobile kayış gerçekleşti ancak satışların büyük çoğunluğu mağazalarda yapılıyor. Bu ürünler sayesinde Facebook artık insanları mobilden mağazanıza yönlendiriyor ve iş sonuçlarınızı ölçmenize yardımcı oluyor.”


İşletmelerin insanları mağazalarına çekmesini ve mobil reklam kampanyalarını takiben mağazalarının kaç kere ziyaret edildiğini, ne kadar satış yaptıklarını ölçümleyebilmelerini sağlayan yeni reklam ürünlerini kullanıma sunan Facebook, şirketlerin ve kurumların müşterileri ile olan ilişkilerini geliştirmelerine yardımcı olacak. 

Söz konusu ürünler şöyle:

Mağaza Bulucu (Store Locator)

Mağaza bulucu insanların Facebook üzerinden hızlı bir şekilde fiziksel mağazalarını bulmasına yardım ediyor. İnsanlar, yerel farkındalığı artırmaya yönelik bir reklama tıklayıp haritayı görüntüleyerek yakınlarındaki lokasyonlar hakkında bilgi alabiliyor. Reklamdan veya uygulamadan çıkmalarına gerek kalmadan her mağaza için adres, çalışma saatleri, telefon numarası, web sitesi ve tahmini varış süresi gibi bilgileri görüntüleyebiliyor.

Mağaza Ziyaretleri (Store Visits)

Mağaza ziyaretleri, bir yerel farkındalık reklamını görüp fiziksel mağazayı ziyaret eden insanların sayısını gösteriyor.

Offline Dönüştürme API’sı (Offline Conversions API)

Facebook Offline Dönüştürme API’sı, işletmelerin Facebook pazarlama kampanyalarının mağazalar, çağrı merkezleri vb. üzerinden gerçekleşen işlemler üzerindeki etkisini görmelerini sağlıyor.