Bilişim 25 MART 2011 / 11:31

Facebook takipçileri üzerinden bir şirketin hisse değerini tahmin edebilir misiniz?

Facebook takipçileri kıssadan hisse veriyor

İlginç bir soru. Ama New York Pace Üniversitesi'nden Arthur O'Connor bunun mümkün olabileceğini düşünüyor.



Acaba bir şirketin Facebook, YouTube, Twitter gibi ortamlardaki takipçilerine bakarak o şirketin değerini tahmin edebilir misiniz? Arthur O'Connor adlı araştırmacı, bu verilerle şirketin gerçek değeri arasındaki kıyaslamalara yönelik yaptığı pilot çalışmaların sonucunda arada istatistiksel olarak anlamlı bir bağlantı olduğunu düşünüyor.





Gerçi O'Connor'un araştırmalarında test amaçlı olarak sadece 3 marka yer almış: Starbucks, Nike ve Coca-Cola.  10 aylık verilerin sonuçlarına göre hangi şirketin sosyal medyadaki takipçileri daha aktifse,  o şirketin hisseleri daha çok değer kazanıyor. Test süresince Starbucks hisseleri yüzde 29 ve Nike hisseleri yüzde 14 artarken, Coca-Cola hisseleri yüzde 6 civarında düşmüş.



Gerçi bu sonuçlar kışın biraz soğuk geçmesiyle alakalı olabilir. Detayları buradan okuyabilirsiniz.

" Bu sitede yer alan yazılar (içerik) üzerindeki 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu altında düzenlenen tüm maddi ve manevi haklar eser sahibi olan BThaber'e aittir. Söz konusu içerikler eser sahibinin izni olmadan kopyalanamaz, çoğaltılamaz, işlenemez, değiştirilemez veya başka internet sitelerinde ya da basılı veya görsel yayın yapan diğer mecralarda yayınlanamaz. "
Fetih Mah. Tahralı Sok. Kavakyeli Plaza C Blok No: 7 D: 5 34704 Ataşehir / İstanbul
+90 (216) 291 13 90
E-bülten Listemize Kaydolun