Bilişim 17 ŞUBAT 2011 / 15:42

Facebook Places, Foursquare’e karşı

Facebook Places Foursquare’e karşı, kazanan kim olacak?

Facebook Places, az zamanda Amerikalı iş sahiplerinin tercihi olmayı başardı. Foursquare’in iş modelini detaylı olarak düşünmesi şart.





Bundan beş ay önce hayata geçen Facebook Places, yapılan bir araştırmaya göre, Foursquare, Gowalla gibi lokasyon tabanlı girişimlerden pazarlama kaynaklarını uzaklaştırıyor. MerchantCircle’ın her çeyrek dönemde ABD’de 8 binden fazla yerel iş sahibi ile yaptığı anketin sonuçları, ayrıca grup satın alma sitelerinin, Facebook ve Google AdWords gibi geleneksel online pazarlama destinasyonları karşısında müşteri çekmekte başarılı olamadığını da ortaya koyuyor.



Geçtiğimiz Ağustos ayında hayata geçen Facebook Places, üyelerine favori lokasyonlarda ‘check-in’ yapma imkanı veriyor ve kendi lokasyonlarındaki indirimler konusunda da onları uyarıyor. Places özellikleri kapsamında; Foursquare, Gowalla ve diğer lokasyon tabanlı hizmetlerin benzeri bir yapı var.





1,6 milyondan fazla üyesi ile kendini ‘ABD’de yerel iş sahiplerinin oluşturduğu en büyük sosyal ağ’ olarak tanımlayan MerchantCircle’ın son araştırmasına gelen yanıtlara göre, üyelerinin yüzde 32’si işlerini Facebook Places üzerinden destekliyor. Ankete yanıt verenlerin yüzde 12’si de, gelecek dönemde bu yapıyı kullanmayı planladığı yanıtını veriyor.



Foursquare’in kullanımı geçen yıl yüzde 2’den yüzde 9’a yükseldi. Ama şirket geçen çeyrek dönemde hiçbir büyüme sergilemedi. Lokal işletmelerden grup alıcılara indirimler sunan Groupon’un değeri ise milyarlarca dolar olarak belirtiliyor. Ama yerel satıcıların sadece yüzde 6,6’sı bu hizmeti kullanarak günlük anlaşmalar sundu. Yine de, yüzde 13’lük bir kesim bunu yapmayı planladığını belirtirken, bu zamana kadar beklemesinin gerekçesi olarak bastırılmış talebi gösteriyor. Bu anketin sonuçları, Foursquare’e ise iş modeli ve Facebook konusunda düşünmesi gereken çok şey olduğunu gösteriyor.