Bilişim 03 ŞUBAT 2011 / 14:09

Ericsson’dan Ortadoğu’ya davet var

Ericsson, Türkiye'deki BT şirketlerine Ortadoğu ve Afrika pazarında iş olanakları ve büyüme fırsatları sunduğu yeni “Kanal İş Ortaklığı Programı”nın ayrıntılarını bugün düzenlediği Join the Journey etkinliğinde anlattı.



Ericsson bugün düzenlediği Join the Journey etkinliğinde Ortadoğu bölgesinde oluşturacağı kanal iş ortaklığı modelinin ayrıntılarını ve bölgeye yönelik hedeflerini anlattı. Genişbant teknolojilerini taşıyacağı Ortadoğu pazarında kanal iş ortakları ile yol alan Ericsson, bu doğrultuda iş ortaklarını nasıl destekleyeceklerinin bilgisini verdi.



Ericsson’ın “kanal iş ortaklığı programı” Ericsson sabit genişbant ürünlerinin satışı yoluyla bu bölgede yeni gelir kaynağı yaratmaya yardımcı olmak için tasarlandı. Programa katılan iş ortakları sayesinde bölgede büyümeyi hedefleyen Ericsson bölgedeki 22 ülkeye sabit genişbant çözümlerini sunacak.



Türkiye’nin de yer aldığı 22 ülkeyi kapsayan Ortadoğu ve Afrika bölgesindeki ülkelerden oluşan bu pazarın ciddi bir potansiyeli olduğunu söyleyen Ericsson Orta Doğu Bölgesi Genel Müdür Yardımcısı Tunç Yorulmaz bölgeyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Toplam 713 milyonluk nüfusu ve genç nüfusuyla Ortadoğu’nun yatırım için keşfedilmeyi beklediğini söyleyen Yorulmaz, bölgede 5 bin kişinin çalıştığını ve 80’e yakın müşteriye hizmet verdiklerini söyledi.



Bölgede 2 milyar dolar ciro elde ettiklerini vurgulayan Yorulmaz, daha da fazla büyüyebilmek adına kanal sayılarını yeni iş ortakları ile artırmak istediklerini belirtti. Ortadoğu pazarındaki her ülkenin birbirinden çok farklı dinamiklere ve çok farklı fırsatlara sahip olduğunu söyleyen Yorulmaz, yatırımların özellikle kamu, finans, üretim ve perakende alanında yoğunlaştığını bilgisini verdi. Pazarın giderek daha hızlı büyüyeceğini inandıklarını söyleyen Yorulmaz, “Yaklaşık 8,8 milyar dolar civarında olan Ortadoğu pazarının her yıl yüzde 10 büyüyeceğini öngörüyoruz. 60’a yakın akıllı şehir projesi bulunan ve sağlık sektöründe büyük ihtiyaç bulunan bölgede, kamu yatırımlarının pazarın büyümesinde önemli bir payı olacağını düşünüyoruz. Bu nedenle Türkiye’den BT şirketlerinin de bu bölgeye girmesini, satış yapmasını ve pazardan mümkün olduğunca pay almalarını istiyoruz. Bu amaçla oluşturduğumuz ‘Kanal İş Ortaklığı Programı’nın onlara büyük bir destek olacağına inanıyorum” dedi.



Ortadoğu pazarının ilişki bazlı bir pazar olduğunu vurgulayan Ericsson Türkiye ve İran Genel Müdürü Özgür Tohumcu bu ortaklarla dikey pazarlara odaklandıklarını söyledi ve sözlerine şöyle devam etti: “Bu nedenle doğru zamanda doğru yerde olmak büyük önem taşıyor. Ericsson olarak Orta Doğu ve Afrika ülkelerinden oluşan bu pazarı genişletmek istiyoruz. Ancak, bu pazardaki hedeflerimize sadece direk satışlar yoluyla ulaşmayız. Bunun için satış kanallarına ihtiyacımız bulunuyor. Bu nedenle ‘Kanal İş Ortaklığı Programı’ yoluyla iş ortaklarımızın aynı zamanda bir satış kanalı olarak da bölgede iş yapmalarına yardımcı olacağız” dedi.