Bilişim 11 TEMMUZ 2012 / 15:58

En çok hangi marka müşterilerini memnun ediyor?

En çok hangi marka müşterilerini memnun ediyor?

Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi’nin açıkladığı verilere göre, cep telefonları sektöründe Nokia birinci olurken, GSM hizmetlerinde Vodafone ve Turkcell ilk sırayı paylaştı.



Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME), Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve uluslararası araştırma kuruluşu KA Araştırma ortak girişimiyle yürüttükleri ölçümün, 2012 yılı birinci çeyrek sonuçlarını açıkladı.

TMME 26. Ölçümünü 81 ilde 5 bin 702 tüketici ile bilgisayar destekli telefon anketi yaparak ve özel ekonometrik analiz modeli ile belirledi. Bu çalışma kapsamında, 2012 yılının 1. çeyreğinde LPG dağıtıcıları, Cep Telefonları, GSM Hizmetleri, Banka Kredi Kartları ve Hızlı Servis Restoranları ve sektörlerinin ölçümleri yapıldı.

Yapılan ölçümlerde; cep telefonları sektöründe Nokia, banka kredi kartları sektöründe ise Yapı Kredi World Card ve hızlı servis restoranları sektöründe Domino's Pizza müşteri memnuniyetinde birinci sırada yer aldılar. Hazır Kart ve Vodafone ise ön ödemeli hat GSM hizmetleri sektöründe birinciliği paylaşan markalar oldu.

Nokia cep telefonları sektöründe müşteri memnuniyetinde 7 yıldır sürdürdüğü birinciliğini bu yıl da koruyarak birinci sırada yer aldı.

Nokia Türkiye Genel Müdürü Çiçek Uyansoy İcan, Nokia’nın birinci olmasında Nokia’nın gelişmiş tasarım ve üretim süreci ve vizyonu sonunda elde edilen güvenilir, dayanıklı, kaliteli, yenilikçi ve çevreci marka kimliğinin önemli rol oynadığını söyledi. İcan, “Müşteri memnuniyetini sağlamak için satış öncesinden başlayıp satış sonrasına kadar bütün süreçlerde gerek tüm dünyada tüketiciler tarafından aranan özellikleri, gerekse teknoloji dünyasındaki gelişmeleri yansıtacak özellikleri cihazlarımıza dahil ediyoruz. Ayrıca bütün ürünlerimizin tasarım ve üretim sürecinde çok kapsamlı kalite kontrol süreç ve yöntemleri uyguluyoruz. Olumlu kullanıcı deneyimi sağlamak için müşteri memnuniyetini ve kaliteyi her zaman daha yükseltmeye yönelik çalışmalarımıza ve yatırımlarımıza şimdiye kadar olduğu gibi bundan sonra da devam edeceğiz” dedi.

KalDer Yönetim Kurulu Başkanı A.Hamdi Doğan da TMME çalışmasının Türkiye'de çok önemli bir misyonu yerine getirdiğini belirterek, "TMME ile müşterilere tarafsız bir ölçümle sesini ve beklentilerini duyurma; kuruluşlara da ülke genelinde ve sektöründe yerini, rakiplerinin durumunu görerek strateji geliştirme imkanı sunulmaktadır" dedi.
ETİKETLER : nokia turkcell vodafone