Bilişim 25 HAZİRAN 2013 / 08:00

En Büyük İlk 500 Bilişim Şirketi açıklandı

İnterpromedya’nın bu yıl 14. kez gerçekleştirdiği, Türkiye’de bilişim alanındaki tek kapsamlı araştırma olan Bilişim 500 sonuçları yapılan tören ile açıklandı. İşte sonuçlar...

İlk 500 Bilişim Şirketi Araştırması sonuçlarına göre ilk üç sırada Türk Telekom, Turkcell ve Vodafone yer aldı. Araştırmada ayrıca şirketler donanım, yazılım ve hizmet gelirlerinin yanı sıra faaliyet alanlarına göre dokuz temel kategoride plaket verildi. “Bilişim 500”ün sonuçlarına göre Türkiye bilişim pazarı 2012 yılında yüzde 13,5 büyüdü. 2013 yılında ise bilişim pazarının 61,7 milyar lira olması bekleniyor.

Türkiye’nin en büyük ilk 500 bilişim şirketinin yanı sıra pazar verilerinin ve CEO’ların 2013 hedeflerinin açıklandığı “Bilişim 500 Töreni”, 24 Haziran 2013’te, Grand Cevahir Hotel’de gerçekleştirildi. Şirketlerin net satış gelirlerine göre sıralandıkları Bilişim 500’de ilk 10’da yer alan şirketler sırasıyla şu şekilde oluştu:

  1. Türk Telekom,

  2. Turkcell,

  3. Vodafone,

  4. Avea,

  5. TTnet,

  6. Genpa,

  7. Teknosa,

  8. KVK Teknoloji,

  9. İndeks Bilgisayar

  10. Hewlett-Packard


Dokuz Temel Kategoride Plaket Verildi

Törende 2012 yılı net satış gelirlerine göre ilk 10’a giren şirketlerin yanı sıra, donanım, yazılım, hizmet ve özel bölüm başlıkları altındaki 68 kategorinin birincilerine plaket verildi.

Araştırma kapsamında geçen sene hayata geçirilmeye başlanan şirketlerin kategorilerini kendilerinin belirlediği uygulama bu sene de devam etti. Araştırmada şirketler donanım, yazılım ve hizmet gelirlerinin yanı sıra faaliyet alanlarına göre dokuz temel kategoride ödüllerini aldı.

Kategori birincileri ise şöyle belirlendi:

• Türkiye merkezli üretici kategorisi: Karel

• Uluslararası Türkiye dışı merkezli üreticinin Türkiye temsilcisi/satıcısı kategorisi: Alcatel-Lucent

• Sistem entegratörü kategorisi: Ericsson

• Hizmet sağlayıcı: TTnet

• Telekom şirketi: Türk Telekom

• Dağıtıcı kategorisi: Genpa

• Bayi: Prota

• Perakende zinciri: Teknosa

• E-ticaret şirketi: Hızlıal.com

Bilişim Pazarı 2013’de 61,7 milyar lira olacak

Araştırmanın Türkiye bilişim pazarına ilişkin ortaya koyduğu verilere göre 2012 yılında Türkiye bilişim pazarı yüzde 13,5 büyüyerek 56 milyar lira oldu. Toplam pazarda telekom hizmetlerinin payı yüzde 57, BT donanımı ve Telekom donanımı pazarlarının payı yüzde 27, yazılım ve BT hizmetleri pazarının payı yüzde 16 oldu. 2012 yılı taşınabilir bilgisayar, tablet ve akıllı telefonların satışları arttı.



Veri merkezi ve bulut hizmetleri yavaş büyürken, mobil telefon hizmetlerinde ise rekabet devam etti. 2013 yılında bilgi teknolojileri pazarının 19,5 milyar lira, iletişim teknolojileri pazarının ise 42,2 milyar lira olacağı öngörülüyor. Pazarın 2012 yılına göre yüzde 10 büyümesi bekleniyor.

“Kriz Dönemleri Aslında Birer Fırsat”

Bilişim 500 Töreni’nde konuşan Index Grup Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik katılımcılar ile tecrübelerini paylaştı. Büyük başarılar için hedeften vazgeçmemenin önemine dikkat çeken Bilecik, başarıya giden yolda sabırla ilerlemek gerektiğini ifade etti. Bilecik sözlerini şu şekilde sürdürdü:
"Index Grup olarak tecrübenin satın alınamayacağını, global sermayeden faydalanmanın önemini ve kriz dönemlerinin aslında birer fırsat olduğunu öğrendik. Her gün değişimin kaçınılmaz olduğu sektörümüze yön vermek ve önümüzü görebilmek adına Bilişim 500 araştırmasın çok önemli olduğunu görüyoruz. Bugünden sonra tüm sektörümüz için aslında her şeyin yeniden başladığına inanıyor ve önümüzdeki yıla dair hedef yakalanmasını umut ediyoruz."

En Önemli Sorun Nitelikli İnsan Kaynağı

Araştırma kapsamında ayrıca ilk 500’deki 446 bilişim şirketinin CEO’larının katılımıyla bir anket gerçekleştirildi. CEO’ların yüzde 60’ı 2013 büyüme hedeflerini artırdıklarını belirtirken hedeflenen sektörler arasından yüzde 52,6 ile kamu, yüzde 45,2 ile Telekom ve yüzde 44,5 ile finans ilk üçte yer aldı. Anket sonuçlarına göre şirketlerin yüzde 57’sinin AR-GE yatırımı yaptığı tespit edildi. CEO’lar en önemli sorunlarının başında yüzde 67,8’lik oran ile nitelikli insan kaynağı sıkıntısını belirtiyor. Markalaşma ve Pazarlama ise CEO’ların gündeminde yer tutan en önemli konu olarak dikkat çekiyor.