Bilişim 24 KASIM 2014 / 15:04

E-ticaretin geleceği mobilde yatıyor

Alibaba.com; Vodafone, Google, Sony Mobile ve Webrazzi yöneticilerinin yanı sıra sektör temsilcilerini İstanbul’da düzenlediği e-ticaret konferansında buluşturdu. Ana teması, küçük işletmelerin günümüzdeki büyük gücü üzerine odaklanan konferansa katılan KOBİ’ler, gelecekte uluslararası alanda iş yapmanın detaylarını katılımcılardan dinlediler.

Alibaba.com E-Ticaret Konferansı, Alibaba.com Uluslararası Pazarlama ve İş Geliştirme Başkanı Michael Lee, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, Sony Mobile Türkiye Ülke Müdürü Tarık Akad, Google Türkiye Endüstri Lideri Sedat Kılıç ve Webrazzi’nin kurucusu Arda Kutsal’ın konuşmacı olarak katılımlarıyla İstanbul’da gerçekleştirildi.

Alibaba.com Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat’ın açılış konuşmasının ardından konuşan Alibaba.com Uluslararası Pazarlama ve İş Geliştirme Başkanı Michael Lee, Türkiye’de e-ticaretin geleceğinin çok güçlü olduğuna olan inancını belirterek Türk işletmelerinin yeni teknolojilere adaptasyonu ve uluslararası ticarete yaklaşımları nedeniyle büyük girişimcilik potansiyeline sahip olduklarını söyledi. Çok yakın bir zaman içinde yeni ürün ve hizmetleri Türk girişimcilere sunacaklarını belirten Lee, daha fazla Türk KOBİ’nin ticaret engellerini güvenle aşarak uluslararası ticarete başlamalarına olanak sunacaklarını sözlerine ekledi.



Alibaba.com Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat, dünyanın lider ve en güvenli B2B e-ticaret platformu alibaba.com ‘un ekosistem paydaşları ile birlikte e ticaretin geleceğini şekillendirmeye devam ettiğini söyledi. Erpolat sözlerine şöyle devam etti:

‘Bir benzeri geçen yıl Dubai’de yapılmaya başlanılan e-ticaret konferanslarının ikinci halkası İstanbul’da devam ediyor. Bu önemli organizasyon, Türk KOBİ’lerine e-ticaretin geleceğini ve potansiyelini sadece alibaba.com olarak değil, aynı zamanda ekosistem içinde yer alan diğer önemli oyuncuların da katkılarıyla anlatmayı ve KOBİ’leri harekete geçirmeyi teşvik etmeyi amaçlıyor. Hızla artan üye sayısıyla Türkiye, alibaba.com üzerinde en büyük ülkeler arasında yer alıyor ve her geçen yıl B2B alanında tartışmasız liderliğini pekiştiriyor. Bu ve benzeri organizasyonları giderek artan sıklıkla gerçekleştirmek ve olabildiğince çok Türk KOBİ’yi e-ticarete teşvik etmek, her zaman bir numaralı önceliğimiz olmaya devam edecek.’

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, konferansta yaptığı konuşmasında Türkiye’nin sürdürülebilir büyüme ve ekonomik kalkınma hedeflerine erişmesi için ihracat kapasitesini artırmasının kaçınılmaz bir zorunluluk olduğunu belirterek dış ticarette başarıyı getirecek, rekabette Türkiye’yi bir adım öteye taşıyacak çözümün, teknolojiyi benimsemek ve hızla dijitalleşmek olduğunu açıkladı. Bu bilinçle Türkiye’nin dijital dönüşümüne liderlik ederken Vodafone İş Ortağım olarak misyonlarının Türk işletmelerinin dijital dönüşümlerine ilham vermek ve verimliliklerini arttırmak olduğunu belirten Aksoy, Vodafone Türkiye olarak işletmelerin dijital haritasını çıkarmak ve ihtiyaçlarını belirlemek üzere Yarına Hazırım Platformu’nu geliştirdiklerini söyledi. Hedeflerinin Türkiye’nin dijitalleşme skorunu 6 ayda yüzde 50 artırmak olarak açıklayan Aksoy, uzun vadede ise hedeflerinin Türkiye’deki işletmelerin en az yüzde 40’ını yüzde 80’lik dijitalleşme endeksine kavuşturarak Türkiye’yi ‘dünya dijitalleşme ligi’nde üst sıralara taşımak olarak belirtti.

Konferansın bir diğer konuşmacısı Google Türkiye Endüstri Lideri Sedat Kılıç, uluslararası oyuncu olmanın artık çok kolay olduğunu, sınırların kalktığını ama bunun yanı sıra rekabetin artık çok daha zor olduğunu belirtti ve geleceğin başarılı firmalarının interneti verimli kullanan firmalar olacağını açıkladı.

Alibaba.com E-Ticaret Konferansı’nda konuşan Sony Mobile Türkiye Ülke Müdürü Tarık Akad, e-ticaretin Türkiye'de cok sevildiğini belirterek bunun en temel nedenini ülke olarak teknolojiyi sevmemiz olarak gösterdi. E-ticaretin alışık olunmayan bir deneyim olarak hayatımıza girdiğini ve artık mobil olma yolunda ilerlediğini açıklayan Akad, tüketiciye doğru deneyimleri sunabilmenin başarının anahtarı olduğunu katılımcılarla paylaştı. Akad, bundan sonra e-ticaretin rotasında tüketiciyi tanıyan, tüketici daha tam adını koyamadan onun önüne işine yarayan, değer sunan deneyimleri taşıyabilen şirketlerin rekabette fark yaratacaklarını söyledi. Bu deneyimin temelini ise her yerden en hızlı ve kolay şekilde bilgiye ve servislere ulaşmayı sağlayan akıllı cihazların üstleneceğini ileten Akad sözlerini şu şekilde sonlandırdı:

‘Bu akıllı cihazlar sayesinde oluşan yakınsama artık tedarik zincirinin tüm evrelerinde karşımıza çıkıyor ve nihai nokta olan tüketici ile üretimi buluşturuyor. Bu değişimi gören ve yakalayan şirketler için çok büyük fırsatlar oluşacak.’