Bilişim 13 EYLÜL 2012 / 16:09

E-ticaret katlanarak büyüyecek

E-ticaret katlanarak büyüyecek

ICT Summit Eurasia – Bilişim Zirvesi ‘12’nin son gününde düzenlenen forumlardan biri e-ticaret ve mobil ticaret üstüne oldu. Genel kanı, Türkiye'de e-ticaretin katlanarak büyüyeceği yönünde.



‘e-Ticaret, m-Ticarette Sonraki Adım Forumu’nun açılış konuşmasını E-Ticaret Siteleri ve İşletmecileri Derneği (ETİCAD) Yönetim Kurulu Başkanı Ercüment Erdem yaptı. İnsanların interneti hızla benimsediğini, hatta çok az şeyin bu kadar kolay kabul gördüğünü söyleyen Erdem, e-ticareti ise internet devriminin en önemli adımı olarak tanımladı.

E-ticaretin bir ekosistem oluşturduğunu söyleyen Erdem, “E-ticaret yapısının daha sağlıklı işlemesini sağlamak istiyoruz. Devlet de bu konuda hukuki altyapıdaki boşlukları doldurmak için adım atmalı. Bu konuda kendileri ile işbirliğine hazırız. Böylece bu alanda hacim hedefleri aşılabilir” dedi.

Devletin farkındalığı yüksek, desteği güçlü olmalı

Erdem’in ardından, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Oktay Yılmaz bir konuşma yaptı. Dünyada e-ticaretin, Türkiye’nin çok üstünde olduğunu, Türkiye’nin geriden ilerlediğini belirten Yılmaz, Türkiye özelinde BKM verilerine göre son yıllarda önemli büyüme olduğuna dikkat çekti.

Yılın ilk üç aylık döneminde 41 milyona yakın işlem adedine ulaşıldığını söyleyen Yılmaz, Türkiye’de e-ticaretin birçok gerekçe ile büyümesinin önünün açık olduğuna vurgu yaptı. Yine de bu gelişim için bazı altyapıların gelişmesi gerektiğine dikkat çeken Yılmaz, “Devlet kanadında, sektörün büyümesi için gerekenler konusunda fikirlerimizi paylaşıyoruz. Devletin de bu konuda farkındalığı var. Perakende sektörünün bu konuda çalışmalarının artması ve yasal düzenlemelerin hızla yapılması önemli. Gelişimi bunlar destekler” dedi.

Alışveriş alışkanlığı ve ödemeler değişti

Profitkar Platform Yöneticisi Şahin Tulga, yaptığı sunumuyla, platformlar, ağ etkileri ve platform başarısını, küresel örnekleriyle anlatırken, Forrester Research e-Ticaret ve Kanal Stratejileri Başkan Yardımcısı Benjamin Ensor da mobilitenin e-işi nasıl değiştirdiğine ve şirketlerin bu yapıda nelere dikkat etmesi gerektiğine değindi. Mobil internet kullanıcıların alışveriş alışkanlıklarına işaret eden Ensor, “Mobil cihazlar inovasyon fırtınası yarattı ve alışverişi değiştirirken, ödemeleri de yeniledi” dedi.

Tüketicinin sürekli verdiği bilgileri, yani konum, günün saati gibi detayları kullanabilmenin de önemine dikkat çeken Ensor, “Şirketlerin bu değişime karşı uyumu çevik ticaret anlayışı ile olur. İş ve tüketici giderek daha karmaşık hale geliyor. Bu nedenle çevik olmak da şart” dedi.

Satış kanallarında bütünsellik gerek

Etkinlik kapsamında günün ilk yarısında düzenlenen ‘Geleneksel Ticaretten e-Ticarete Hızlı Dönüşüm Öyküleri’ başlıklı panelde ise farklı sektörlerdeki e-ticaret uyumu ve bu konuda izlenen süreçler ele alındı.



Moderatörlüğünü Fortune Türkiye Teknoloji Editörü ve Bilişim Muhabirleri Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kerem Özdemir’in yaptığı panelin katılımcıları Collezione Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Hakan Duran, Morhipo Genel Müdürü Kaan Dönmez, Teknosa CIO’su Önder Kaplancık ve Banvit Bilişim Sistemleri Müdürü Timur Karaman oldu.

Katılımcılar sektör bazında kendi e-ticaret maceralarını, bu konuda attıkları adımları anlatırken, elde edilen kurumsal faydalara ve müşteriyle etkileşimde sağlanan avantajlara işaret etti. Katılımcılar, bütünleşik kanal yönetimi ile müşteri memnuniyeti sağlamanın faydaları ve gerekliliği üzerinde durdu.