Bilişim 30 ARALIK 2013 / 09:58

e-Fatura'ya geçiş süresi uzatıldı

Maliye Bakanlığı, mükelleflerden gelen yoğun talep nedeniyle e-Faturaya geçişi 3 ay uzattığını duyurdu. Böylece daha önce yılbaşında e-Faturaya geçme zorunluluğu bulunan kurumlar artık işlemlerini 1 Nisan 2014 tarihine kadar tamamlayabilecek.
E-Dönüşüm sürecinin önemli bir ayağını oluşturan e-Faturaya geçiş zorunluluğu 3 ay uzatıldı. Maliye Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, yoğun başvurular nedeniyle mükelleflerin bazı teknik aksaklıklar yaşaması üzerine böyle bir karar alındı.

E-Fatura kimler için zorunlu?

Yeni Türk Ticaret Kanunu’nun getirdiği düzenlemelerden biri olan e-Fatura uygulaması, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından açıklanan 421 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği uyarınca 1 Eylül 2013 tarihinden itibaren gerçek kişiler, anonim ve limited şirket statüsündeki zorunlu mükellefler için uygulanmaya başlandı.

Petrol Piyasası Kanunu kapsamında, madeni yağ lisansına sahip olanlar ile bunlardan 2011 takvim yılında mal alan mükelleflerden 31.12.2011 tarihi itibariyle asgari 25 milyon TL brüt satış hasılatına sahip olan şirketlerin; ayrıca Özel Tüketim Vergisi Kanunu’na ekli III sayılı listedeki malları (kolalı gazoz, tütün ürünleri veya alkollü içecek) imal, inşa veya ithal edenler ile bunlardan 2011 takvim yılında mal alan mükelleflerden 31.12.2011 itibariyle asgari 10 milyon TL brüt satış hasılatına sahip olan şirketlerin e-fatura kullanma zorunluluğu bulunuyor.

TÜRKKEP e-Fatura hizmetini seçen kurumlar;  Fatura maliyetinde 10’da 1’i oranında, iş gücünde 6'da 1 oranında maddi tasarruf sağlıyor. Mevzuata uygun, hızlı, her tür muhasebe yazılımıyla çalışan hizmet, hukuki belge paylaşımını da kolaylaştırıyor. Ayrıca ünler süren teslimat işleminin birkaç saniyeye inmesiyle de büyük bir avantaj yaşayacak. Yer tasarrufu, ve müşterilere giden faturaların daha kolay kontrol ve yönetimini sağlayan e-fatura, daha az enerji harcanması ve karbon ayakizinin düşürülmesi açısından da çok önemli
TÜRKKEP e-Fatura entegrasyon yazılım ve hizmetleri, yapı itibariyle her tür muhasebe programına kolayca entegre edilebilecek esnekliğe sahiptir. Yazılım içerisinde yönetim kolaylığı sağlayabilecek kontrol ve uyarı sistemleriyle kullanımı çok kolaydır.

TÜRKKEP’in tüm Türkiye’ye yayılmış olan 100’ün üzerinde bayisi ile yaygın hizmet ağı ve müşterinin tercihine sunulmuş farklı başvuru yöntemleri (müşteri hizmetlerinden, başvuru merkezlerinden, internetten ve tüm Türkiye’de yerinde başvuru metoduyla) kullanıcıların vakit kaybetmeden, güvenli ve tasarruflu hizmet almasını sağlar. Kullanıcılar 7 gün 24 saat Müşteri Destek Hattı’ndan (444 8 537) ve www.turkkep.com.tr adresinden canlı destek alabilir.