Bilişim 22 OCAK 2015 / 15:27

DLD Konferansında Türk Rüzgarı

Almanya'nın Münih kentinde 18-20 Ocak tarihlerinde gerçekleştirilen ve Davos zirvesi öncesi teknoloji liderlerini bir araya getiren DLD (Digital–Life–Design) Konferansı'nda bu yıl e-Ticaret panelinde Türk rüzgarı esti.



DLD (Digital-Life-Design) Konferansı'nın e-ticaret panelinde Lidyana.com kurucusu ve CEO’su Hakan Baş yer aldı. Hakan Baş ile birlikte aynı panelde yer alan diğer konuşmacılar ise fab.com’un kurucusu Jason Goldberg ile Amerikan moda sitesi modaoperandi.com’un kurucusu Áslaug Magnúsdottír oldu. Panelin moderatörlüğünü ise Markafoni kurucu ortağı Sina Afra gerçekleştirdi.

Konferansa ayrıca Linkedin’in kurucusu Reid Hoffman, Rocket Internet kurucusu Oliver Samwer, Opsware yazılım şirketinin kurucusu Ben Horowitz gibi isimlere ilave olarak Facebook, Dropbox, The European Space Agency, BMW gibi firmaların üst düzey yöneticileri konuşmacı olarak yer aldılar.
3 gün süren konferansın e-ticaret panelinde konuşan Hakan Baş şu açıklamalarda bulundu: "Gelişmekte olan ülkelerde e-ticaret potansiyeli hala çok yüksek. Müşterilerden tedarikçilere, kargo firmalarından ödeme sistemlerine, tüm ekosistem bu kanalı öğreniyor ve kolaylıklarını keşfettikçe hızla adapte oluyor" dedi. Baş, Türkiye’de e-ticaret alanında yaşanan gelişmeleri Lidyana.com örneğinden yola çıkarak dile getirdi. Baş sözlerini şöyle sürdürdü: "Lidyana 2014 senesinde yüzde 120 büyürken reklam harcamalarını da yüzde 30 kıstı. Kuruluşumuzdan beri çok hızlı marka bilinirliği ve algısı oluşturduk. Önümüzdeki dönemde büyümeyle beraber karlılığımızı da artırmaya odaklanacağız."

Hakan Baş, Türkiye'nin özellikle internet alanında çok ciddi potansiyeli olan bir ülke olduğunu belirtti ve sözlerini şu şekilde sürdürdü: "Genç nüfusumuz, mobil ve kredi kartı penetrasyonumuz, büyüyen internet kullanım hacmi ve değişen alışkanlıklarımızla, e-ticaret ülkemizde de sürekli gelişmektedir."

 
ETİKETLER : DLD lidyana.com