Bilişim 15 EKİM 2014 / 14:50

Dijital dünyadaki fırsatları değerlendirme zamanı

Accenture, dijital alanındaki yetkinliklerini, küresel bilgi birikimi ve uluslararası ağıyla birleştirerek kurduğu Accenture Digital’ı Türkiye’de de faaliyete geçiyor. Dünya genelinde dijital alanındaki 28 bin profesyoneli ile bu yeni birimin hedefi, işletmeler için yeni değer kaynağı yaratarak büyümelerini sağlamak. Alanında uzman ekiplerin özel dijital dönüşüm uygulamaları ile farklı alanlarda faaliyet gösteren işletmelere milyonlarca dolar ek kazanç yarattıkları belirtildi.

Accenture Digital, yeni birimin ve sunacağı hizmetlerin şirketlerin dönüşümüne katkısını şöyle tarif ediyor: “İşletmeler, dijital hizmetlerin gücünden yararlanarak yeni gelir kaynakları yaratabilecek ve büyüme sağlayacak. Dijital platformun; işletmelerin; müşteriler ve tedarikçilerle etkileşimlerini temelden değiştirerek geleneksel iş yapış biçimlerini yeniden şekillendireceğine vurgu yapılıyor. Accenture Digital’ın dünya çapında gerçekleştirdiği bazı projeler ve bu projelerden elde edilen sonuçlar şöyle:

- Tüketiciler, Accenture tarafından geliştirilen dijital platformlar, siteler ve uygulamaları kullanarak yıllık 100 milyar dolarlık para akışı sağladılar.

- Accenture’ın yapmış olduğu dijital uygulama ile 8 milyon eş zamanlı video akışı gerçekleştirilerek tarihin en önemli pazarlama kampanyalarından birine imza atıldı.

- Dünyanın en önemli otel zincirlerinden biri için geliştirilen uygulama ve site aracılığıyla saniyede bir rezervasyon gerçekleşmesi sağlandı.

- Dünyanın önde gelen, Amerika merkezli perakende liderlerinden biri için analitik teknikleri kullanılarak 300 milyon Dolarlık yıllık gelir artışı elde edildi.

- Accenture Digital ekibi tarafından geliştirilen dijital uygulama ve araçlarla dünyanın lider bankalarından biri tüketicilerin dikkatini çekmeyi başararak, kullanıcılardan gelen talepleri %290 oranında artırdı ve böylece müşterilerinin beklentilerini daha iyi anlayarak onlara daha iyi bir hizmet sunmaya başladı.

- Dünyanın önde gelen elektronik şirketlerinden birinin geliri Accenture analitik hizmetinin kullanılması ile %14 artış gösterdi.

- Accenture dünyanın önde gelen otel zincirlerinden biri için 4 farklı ülkede kendi dillerinde website geliştirerek zincirin 7 milyar Dolarlık online satış elde etmesini sağladı.

- Türkiye’nin önde gelen telekomünikasyon şirketlerinden birine yapılan mobil uygulamada sadece 2 hafta içerisinde elde edilen sonuçlar ise şöyle;

o Uygulamayı indiren kullanıcıların %75’i uygulamaya kayıt yaptırdı.

o Yaklaşık 40.000 kullanıcı üye oldu ve hizmeti 170.000 kez kullandı. Her bir kullanıcı 2 haftada ortalama 4 defa uygulamaya girdi.

o Kullanıcılar tarafından 75.000 üzerinde badge (uygulamadaki bazı görevleri tamamlayınca verilen sanal rozet) kazanıldı.

o Anlık konuşma desteği günde 2500 kez kullanıldı.

Yatırımlarımız devam edecek

Accenture Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş , “Şirketlerin, Dijital Çağ’ın doğurduğu yeni rekabet ve zorluklara hazır olabilmek için dijital dönüşüme hız vermeleri gerekiyor” dedi ve şöyle devam etti:

“Biz de değişen talepleri karşılayabilmek amacıyla Accenture Digital’ı kurduk. Accenture olarak dijitalleşmeyi iki temel yaklaşım üzerinden tanımlıyoruz. İlki, yeni teknolojileri kullanarak dijitaldeki müşterilerle doğru kanal ve pazarlar üzerinden bağlantı kurmak. İkinci yaklaşım ise dijital imkanlar sayesinde şirketin modelini değiştirip yeni ürün ve hizmetler meydana getirerek, söz konusu işletmeyi daha verimli hale getirmek. Dijital bizim için en stratejik alanlardan biri. Bu alandaki çalışmalarımız ve yatırımlarımız devam edecek.”

Yılda 5 milyar dolarlık iş hacmi

Accenture Digital Türkiye Lideri Cenk İkiz ise dünyada lansmanı gerçekleşmekte olan Accenture Digital hizmetleri kapsamında 28 binin üzerinde dijital platform profesyonelinin bir araya geldiğini belirtti. Accenture Digital hizmetleri ile 2014 finansal yılında 5 milyar dolarlık iş hacmine ulaşıldığını belirten İkiz şunları söyledi:

“Türkiye’deki şirketlerin büyümelerini sağlamak için, bu şirketlere özel olarak tasarlanacak dijital hizmetler sunmak ve onların dönüşerek yeni fırsatlar yaratmalarını sağlamak amacıyla Accenture Digital’ı dünyayla aynı anda Türkiye’de de uygulamaya geçirdik. Accenture Digital olarak, müşterilerimiz için dijital stratejiler geliştirecek, dijital teknolojileri uygulayacak, kısacası şirketlerin dijital yolculuğunun her aşamasında yanında olacağız. 2015’in ilk yarısında ise şirketlerin dijital haritalarını çıkaracağız ve Accenture Digital Index sonuçlarını yayınlayacağız. Şirketlere dijital dünyadaki fırsatların önemini vurgulamak ve Türkiye’nin bu dijital dalgayı yakalamasında doğrudan etkili olmayı hedefliyoruz.”

 
ETİKETLER : Accenture Türkiye