Bilişim 20 ARALIK 2012 / 14:38

Dell, kurumsal odaklı Latitude 10 tablet ve Latitude 6430u dizüstü modellerini tanıttı

Dell'den kurumlara bir dizüstü, bir de tablet

Dell, 20 Aralık 2012'de düzenlediği basın toplantısıyla Dell Latitude 10 Tablet ve Dell Latitude 6430u dizüstü modellerini tanıttı. Dell'in yeni modelleri, çağdaş çalışma ortamında kurumların yeni nesil çalışma biçimlerine uyumunu kolaylaştırmayı amaçlıyor. 



Dell, Windows 8 ile gelen yeniliklerden faydalanmak üzere tasarlanmış yeni ürünleri olan Dell Latitude 10 tablet ve Dell Latitude 6430u dizüstü modellerini piyasaya sürdü. Yeni modeller, özellikle kurumlarda kullanıma yönelik güvenlik ve yönetilebilirlik özellikleriyle dikkat çekiyor.

Kurumsal tablet: Dell Latitude 10

10 inç ekranlı Latitude 10 tablet mevcut BT ortamlarına kolayca uyum sağlayacak özelliklere sahip olmasının yanı sıra, değiştirilebilir piliyle ve güvenlik ve yönetilebilirliğe dair dahili çözümleriyle dikkat çekiyor. Ürünün 18 saate kadar pil ömrü sunabilen opsiyonel pili de mevcut. Ayrıca önümüzdeki aylarda piyasaya sürülecek modellerde opsiyonel parmak izi ve akıllı kart okuyucusunun da tercih edilebileceği belirtiliyor.



Aygıt çift çekirdekli Atom işlemcilerden güç alıyor. Neden ultrabook sınıfı donanımın tercih edilmediğini sorduk, "Üst seviye donanım pil ömrü ve soğutma konusunda dezavantaj getiriyor. Ultrabook sınıfı donanımın 11 inç ve üzerinde daha mantıklı olduğunu düşünüyoruz, ayrıca çift çekirdekli Atom işlemcinin birçok uygulama için yeterli performansı sunduğunu düşünüyoruz" yanıtını aldık.

Ürünün kısa bir tanıtımını aşağıdaki videoda görebilirsiniz:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xzyTB89b-58[/youtube]

Kurumsal ultrabook: Dell Latitude 6430U

Ultrabook sınıfındaki Latitude 6430u dizüstü bilgisayar ise dayanıklılığı, yönetilebilirliği, 10 saate varan pil ömrü ve tüm çevre birimleriyle kablosuz bağlantı sağlayabilen kablosuz bağlantı beşiğiyle ilgi çekici bir ürün.



Videosu aşağıda:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BHPEF6LtlR4[/youtube]

Ancak diğer tüm yeteneklerine rağmen bu model dokunmatik ekrana sahip değil.

Türkiye kendi bölgesinde en büyük ülke

Toplantıda söz alan Dell Türkiye Ülke Müdürü Murat Mediçeler, Dell'in son yıllarda kurumsal alanda varlığını güçlendirmek üzere yaptığı yatırım ve satın almaların tüketici ürünlerine de yansıdığını söyledi.

[caption id="attachment_62861" align="alignnone" width="455" caption="Dell Türkiye Ülke Müdürü Murat Mediçeler"][/caption]

Daha önce 25 yıldır hiç satın alma yapmayan bir şirket olan Dell'in özellikle son yıllardaki satın almalarla  çözüm tarafından hayli büyüdüğünü söyleyen Mediçeler, "Daha önce sadece dizüstü ve bilgisayar konuşurken artık veri merkezi, depolama, yönetim gibi konularda da söz sahibi bir şirket olduk. 2012'de bu dönüşümün tamamlandığını düşünüyoruz" dedi.

Dell Türkiye'nin bölgedeki diğer ülkelerin ortalamasının üzerinde büyüdüğünü söyleyen Mediçeler, "Dell, dahil olduğu MEDNA bölgesinde en büyük ülke konumunda. Şu an Türkiye'de 50 kişiyiz, kanal yapımız daha da genişletmeyi ve ekibimizi büyütmeyi hedefliyoruz" şeklinde konuştu.

Mediçeler ayrıca Dell'in kadınlar arasında girişimciliği yaygınlaştırmayı ve kurumlarda kadın yöneticilerin sayısını artırmayı hedefleyen DEMAND projesinin 2013'teki 4. toplantısına Türkiye'nin ev sahipliği yapacağı müjdesini verdi.

Kurumlarda artık tüketiciler söz sahibi

Mediçeler'in ardından söz alan Dell EC-EMEA Kurumsal Ürünler Pazarlama Müdürü Burak Ereren ise sözlerine son günlerde giderek daha fazla gündeme gelen "Consumerization of IT" ve "Bring Your Own Device" kavramlarının önemine vurgu yaparak başladı.

[caption id="attachment_62844" align="alignnone" width="455" caption="Dell EC-EMEA Kurumsal Ürünler Pazarlama Müdürü Burak Ereren"][/caption]

Bu konuların özellikle cihazların sahipliği konusunu tartışmaya açtığını belirten Ereren, bu kavramların baskın olduğu bir dünyada BT yöneticilerinin en büyük mücadelesinin yönetim, güvenlik, uygulama adaptasyonu ve altyapı optimizasyonunu sağlamak olduğuna dikkat çekti.

Duyurdukları Latitude 10 ve Latitude 6430U modellerinin bilgi işlem departmanlarının yan sıra son kullanıcılar açısından da cazip özelliklere sahip olduğunu ifade eden Ereren, "Yeni ürünlerde kurumsal niteliklere uygun ölçekte dayanıklılık, güvenlik ve yönetilebilirlik sağlıyoruz. Kurumsal tarafta edindiğimiz deneyimi tüketici ürünleri konusundaki uzmanlığımızla birleştirerek, kurumların ihtiyaçlarına uygun ve tüketiciye cazip gelen ürünler ortaya koymayı amaçlıyoruz" dedi.

Hedef kurumsalda ve bireyselde dengeyi tutturmak

Murat Mediçeler'in verdiği bilgiye göre Dell Türkiye'nin kurumsal ve bireysel alandaki cirosu yüzde 60 kurumsal ve yüzde 40 bireysel olarak dağılmış durumda. Bu yüzde 60'lık kurumsal pazarın da yine yüzde 60'ını cihazlar ve istemciler, yüzde 40'ını servis ve yazılımlar oluşturuyor.

Mediçeler, önümüzdeki dönemde kurumsal ve bireysel cironun dengesini yarı yarıya noktasına getirmek hedefinde olduklarını belirtiyor.