Bilişim 21 MAYIS 2012 / 14:00

Chat üzerinden desteğin ustası LivePerson, Ereteam ile Türkiye'ye geldi

LivePerson, Ereteam ile Türkiye'ye geldi

Ereteam, dijital pazarlama faaliyetlerinde müşteriyle doğru zamanda ve anlık bağlantı kurulmasını sağlayarak web sitesi üzerindeki aksiyonların satışa dönmesine yardımcı olan LivePerson çözümünü Türkiye’de hizmete sundu. Ereteam, LivePerson ile dijital pazarlamada müşteri memnuniyetini ve rekabet gücünü artırmayı hedefliyor. 



Ereteam, internet sitelerine entegre olarak kurumların canlı sohbet yöntemiyle müşterilerine proaktif olarak hizmet ve destek vermelerini sağlayan LivePerson çözümünü Türkiye'de pazara sunduğunu açıkladı.

LivePerson, web sitesi üzerinde canlı destek sohbeti sağlayan LP Chat, web sitesi üzerinden telefonla konuşma daveti gönderimi sağlayan LP Voice ve web sitesinde kişiselleştirilmiş kampanya/teklif/bilgi gösterimi sağlayan LP Marketer servisleriyle geliyor. Bu servisler, müşteriyle doğru ilişkiler kurma ve müşteri bağlılığını artırma konusunda önemli fırsatlar sağlıyor.

1995 yılında kurulan ve merkez ofisi New York City’de yer alan LivePerson, Microsoft, Apple, HSBC, Walt Disney World gibi kurumlara sunduğu çözümleriyle sektörün önemli oyuncuları arasında yer alıyor.

Müşteri memnuniyetinin sağlanmasında yeni bir yöntem

Konuyla ilgili olarak düzenlenen basın toplantısında söz alan Ereteam Genel Müdürü Kutlay Erdal Şimşek, LivePerson ile işbirliği konusunda şunları söyledi: "Liveperson çevrimiçi müşteri deneyimi olarak isimlendirilen, çevrimiçi dünyada ve mobil platformda müşteri davranışlarını gözleyerek müşteri memnuniyetini artırmak adına canlı sohbet (chat) sistemi üzerinden proaktif destek hizmetleri sağlayan bir çözüm. LivePerson'ın dünya genelinde bu alana yönelik önemli bir birikimi mevcut. Dijital pazarlama faaliyetlerinin verimini artırmayı amaçlayan bu sistem Türkiye'de büyük ve orta ölçekli kurumların ilgisini çeken bir konu ve yakından takip ediliyor."

Ereteam olarak bilişim dünyasında 11 yıldır iş ve performans çözümleri konusunda faaliyet gösterdiklerini söyleyen Şimşek, "İş performansının artırılmasına yönelik konular çeşitlenip gündeme geldikçe verini önemi daha iyi anlaşılıyor. Kurumlarda biriken veriyi kayma değere dönüştürmek adına çok sayıda çözüm sunuyor ve birçok ürün sağlayıcıyla birlikte çalışıyoruz. LivePerson ile gerçekleştirdiğimiz işbirliği, küresel ve yerel pazarda büyük bir patlama yapan çevrimiçi mağazacılık ve özel alışveriş kulübü gibi girişimlerin süreçlerini desteklemenin yanında, çağrı merkezlerine destek olacak hizmetler de barındırıyor" dedi.

Ziyaretçinin ihtiyacını anlıyor, kuruma avantaj kazandırıyor



Telekom ve bankacılık gibi dev sektörlerin müşterileriyle sürekli temas halinde olduklarını söyleyen Ereteam Genel Müdür Yardımcısı Murat Bozacıoğlu, "Son dönemde çevrimiçi kanallardan müşteriyle temas kuran kurumların sayısı hızla artıyor. Bu kurumlar satışta verimliliği sağlamak, müşteri memnuniyetini artırmak ve bunları sağlarken maliyetten tasarruf etmek adına farklı çözümler kullanıyorlar. LivePerson ve Ereteam işbirliğiyle öncelikle çevrimiçi sohbet ile başlayan, çevrimiçi kanallardan veya mobil uygulamalar üzerinden müşteri davranışlarını algılayıp ne tarz iyileştirmeler yapılabileceğini raporlayan çözümler sunacağız. Biz müşteriyle doğrudan temasta olan kurumlara, gerçek zamanlı uygulamalarla fayda sağlayacağımızı düşünüyoruz. Bu anlık bir çözüm değil, planlı bir süreç gerektiriyor" dedi.

LivePerson, müşteri deneyimini güçlendirmek adına çevrimiçi sohbet uygulamasını temel almakla birlikte chat teknolojisinin fonksiyonunu farklı şekilde kurgulayarak farkını ortaya koyuyor. Bu sayede müşteri sanal mağazada dolaşırken, davranışlarına bakarak yardıma ihtiyacı olduğunu önceden sezip müşteri daha yardım istemeden "Bir şeye ihtiyacınız var mı" diyebiliyorsunuz. LivePerson, bu özelliğiyle düşük maliyetle müşterisini elinde tutmak ve gelirlerini artırmak isteyen kurumlar için yeni bir fırsat sunuyor.

Bulut bilişim hizmetleri üzerinden servis olarak yazılım (SaaS) anlayışıyla sunulan bu çözüm, bu sayede en karmaşık yapıya sahip kurumlarda bile çok kısa bir süre içinde işler hale getirilebiliyor.

Site ziyaretçilerinin değere dönüşüm oranı yüzde 20'ye çıkıyor

Toplantının konukları arasında LivePerson İş Ortakları Yöneticisi David Wise ve Müşteri Direktörü Chris Humphris de yer alıyordu. Şirketin neden Türkiye ile yakından ilgilendiği ve LivePerson'un Türkiye'deki kurumlara vaatleri konusunda David Wise şunları söyledi:

"Dünyanın en büyük markaları LivePerson ile çalışıyorlar. Fortune 500 listesinin en üstünde yer alan 15 bankanın 12'si müşterimiz. Kurumlar açısından çevrimiçi ortamda müşterilerle bir araya gelme ve destek verme konusu her geçen gün daha fazla dikkat çekiyor ve önem kazanıyor. Türkiye'deki şirketler de bu konudaki potansiyeli görmeye başladılar."

Türkiye'de genç nüfusun interneti oldukça etkin bir şekilde kullandığını ve mobil kullanım alışkanlığının çok yüksek olduğunu söyleyen Wise, "Türkiye'de çevrimiçi destek sistemlerinin yaygınlaşmasıyla büyük bir potansiyelin adresleneceğini düşünüyoruz. Örneğin Bank of America chat yolula destek işine 30 kişiyle başlamıştı. Şu an bu kanaldaki çalışan sayısı 1.000'den fazla ve bu yolla her ay 1 milyondan fazla müşteriyle bağlantı kuruyorlar. Bu ilişkiyi akıllı bir şekilde kurabilirseniz müşteri ilişkilerinizi güçlendirerek etkileşimi satışa çevirebiliyorsunuz. LivePerson kullanan şirketlerde siteye gelen ziyaretçinin değere dönüşüm oranı yüzde 20'ye kadar çıkabiliyor" dedi.

Chris Humphris de LivePerson sayesinde bir müşteri temsilcisinin aynı anda 3 kişiye destek verebildiğini, bunun çağrı merkezlerinin üzerindeki yükü azaltma konusunda önemli bir fırsat olduğunu söyledi. Humphris, proaktif olarak devreye giren bu sistemin çağrı merkezlerinde yaşanan "Gerçek kişiye ulaşma" sıkıntısına da çözüm getirdiğini kaydetti.