Bilişim 11 KASIM 2013 / 11:55

Çevrimiçi alışverişte Çin için rekor vakti

Çin’de alışveriş tatili olan Bekarlar Günü, siber tüketim adına önemli rekorlara imza attı. Toplam pazarın yüzde 80’ini elinde tutan Çin’in en büyük e-ticaret perakendecisi Alibaba, 11 Kasım Pazartesi günü öğlen saat 13:04’e kadar 3.1 milyar dolarlık satış gerçekleştiğini, bunun geçen yılın tüm gün satışına eşit olduğunu bildirdi.

Bu rakam aynı zamanda ABD’de Şükran Günü’nden sonraki Pazartesi gününe denk gelen Cyber Monday döneminde yapılan satışların da iki katı. Financial Times haberine göre, bu da 11 Kasım’da Çin’deki alışverişleri online satışlarda ‘en büyük gün’ haline getiriyor.

Bu arada bu, haberin de dikkat çektiği gibi, sadece Alibaba’nın verdiği satış bilgileri. Büyük bir halka arza hazırlanan Alibaba, performans geliştirmede büyük bir başarı elde etti. Alibaba’nın rakiplerinin büyük bir bölümü büyük indirimler ve özel promosyonlarla yarışta varlıklarını koruma çabasında.

Ofiste çalışırken patrona internette gezinirken yakalanmak da bir dert değil, Çünkü Çin’de bu gün, her kademede çalışanın öncelikli gündemi. Çünkü ülkede ekonomiyi yatırımlardan biraz olsun sıyırıp, tüketime yönlendirme çabası ön planda. Öyle ki, ülkede hükümet başkanı Li Keqiang bir süre önce Alibaba’nın kurucusu Jack Ma ile biraraya geldi ve kurumsal hedefleri ele aldı.

 
ETİKETLER : alibaba