Bilişim 13 NİSAN 2015 / 10:38

Çağrı Merkezleri Derneği 2014 yılını değerlendirdi

Çağrı Merkezleri Derneği, 10 Nisan Cuma günü düzenlediği “İletişimin Merkezi, İstihdamın Öncüsüyüz” adlı etkinliğinde içkaynak-dışkaynak çağrı merkezi firmalarıyla, sektöre hizmet sunan teknoloji ve eğitim firmalarının üst düzey yöneticilerini, kamu kurumlarının yetkilileri ile bir araya getirdi. 



Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD), her yıl geleneksel olarak düzenlediği sektör buluşması etkinliğini bu yıl 10 Nisan 2015 tarihinde İstanbul’da, Shangri-La Bosphorus Otel’de gerçekleştirdi. Yaklaşık 300 davetlinin katıldığı etkinliği açılışını her sene olduğu gibi BTK Başkanı Dr. Tayfun Acarer gerçekleştirdi. Sunuculuğunu ekranların ünlü ismi Burcu Esmersoy’un üstlendiği ve “İletişimin Merkezi, İstihdamın Öncüsüyüz” temasıyla gerçekleştirilen etkinlikte, çağrı merkezlerini etkileyen önemli yasal düzenlemeler hakkında bilgilendirme, sektörün en büyük sorunlarından birisi olan çalışan sirkülasyonu ve çözüm önerileri, yeni iş alanları arasındaki sosyal medyada en iyi müşteri yönetimi hizmetinin nasıl olması gerektiği gibi pek çok konu tartışıldı.

Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Bilgi Teknolojileri Kurumu (BTK) Başkanı Dr. Tayfun Acarer, çağrı merkezlerinin yarattığı istihdam ile Türkiye’nin bölgesel kalkınmasına en çok katkı sağlayan sektörlerden birisi olduğunu ifade ederken bu alanda istihdam teşviklerinin arttırılması gerektiğine dikkat çekti. Sektörün ihtiyacı olan yasal düzenlemeleri ivedi bir şekilde devreye almak için yoğun çaba sarf etiklerini ifade eden Acarer, etkinliği düzenleyen Çağrı Merkezleri Derneğini de hem bu alanda güçlü ve etkin bir meslek birliği olduğu için hem de yürüttüğü faaliyetler sebebiyle tebrik etti.

Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı ise yaptığı konuşmada kurulduğu günden bu yana derneğin başarılı çalışmalara imza attığını ve hızla büyüyen sektörün nabzını tutmaya devam ettiğini söyledi. Tarakçı konuşmasında şu ifadelere yer verdi:

“Sektörümüz açısından son derece önemli olan ve artık geleneksel hale gelen bu etkinliğimizde bizlerle birlikte olan tüm değerli misafirlerimize, sponsor firmalarımıza, dernek üyelerimize ve başta BTK Başkanımız Sn Tayfun Acarer olmak üzere, tüm kamu kurumu temsilcilerimize hoş geldiniz demek istiyorum ve katılımlarından dolayı teşekkür ediyorum.

Etkinlik programı kapsamında sırasıyla gerçekleşen “E-Devlet Hizmetlerinin Gelişimi ve Çağrı Merkezleri”, “Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki Kanun ve Uygulama Esaslarının Çağrı Merkezlerine Etkisi” ve “Mesafeli Sözleşmelerin Kurulması ve Tüketicinin Korunması” konulu panellerde Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü Perakende ve Elektronik Ticaret Daire Başkanı Adem Başar ve Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdür Yardımcısı Bayram Uzunoğlan, kamu kurumlarındaki çağrı merkezi stratejileri ve deyimleri konusunda önemli bilgiler verdi ve davetlilerin sorularını da yanıtladı.

Genç ve başarılı iş adamlarımızdan Eko Grubu Yönetim Kurulu başkanı Hasan Serhan Süzer de etkinliğimize renk katan konuşmacılardan oldu ve “Yatırım Kararı Nasıl Alınır” konusunu kendi vizyonu ile değerlendirerek misafirlerle paylaştı.

“Turnover Sorunu ve Çözüm Önerileri”, “Sosyal Medyada Müşteri Yönetimi” başlıklı panellerle devam eden etkinliğin sonunda ise Yönetim Danışmanı, İnsan Kaynakları Yöneticisi ve Mentor Mehmet Kocabaş, “Değişim Yönetimi” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Çeşitli çağrı merkezi yöneticileri ve kamu kurumu yetkililerine verilen teşekkür plaketlerinin takdiminin ardından boğazın büyüleyici atmosferinde gerçekleşen gala yemeğinde davetliler, İskender Paydaş ve Orkestrası eşliğinde keyifli anlar yaşadı.