Bilişim 31 EKİM 2012 / 16:42

BT Trace bulut tabanlı yeni özellikleriyle geliyor

İngiliz telekom şirketi BT, tedarik zinciri çözümleri portföyü ürünlerinden BT Trace’i, lojistik, ilaç, perakende, bankacılık ve finans gibi sektörlere yönelik olarak bulut tabanlı yeni özellikleri ile geliştirdi.



Firmaların tedarik zincirini kontrol etmesinde, ürün maliyetlerini, lojistik maliyetlerini ve envanteri azaltmalarında avantaj sağlayacak olan BT Trace, global tedarik zincirlerinde ortaya çıkan yönetim zorluklarını çözmeyi hedefliyor. Sipariş, teslimat ve iade sürecindeki tüm aşamaları gösteren ve gerekli aksiyonların alınmasını sağlayan BT Trace, tüm sistemlerin ve verilerin tek bir noktadan görüntülenebilmesi sağlayarak operasyonel verimliliğin arttırılmasına imkan kılıyor. Bu hizmeti ilk kullanan şirket olan TNT Express BT Trace ile ulaşım sürelerinde yüzde 16’lık bir iyileştirme sağladı ve servis partnerlerinden gelen dataların entegrasyonu ile tedarik zincirinde istediği noktaya ulaştı.

Global tedarik zincirine sahip şirketlerin sıklıkla yaşadığı dolandırıcılık ve ürün geri toplama sorunlarını ortadan kaldırmayı hedefleyerek tüm stok ve raf mevcudiyeti konusunda doğru çözüm sunan uygulama, yeni özelliği sayesinde web portalı aracılığıyla tüm tedarik zincirinin tek bir yerden görülebilmesini sağlayarak global şirketler ve tedarikçileri tarafından kullanılan çeşitli kaynak planlama ve BT sistemlerinden karmaşık verileri bir araya toplayarak süreçleri kolaylaştırıyor.

TNT Express BT Trace ile ulaşım sürelerinde yüzde 16 iyileştirme sağladı

İlk olarak  TNT Express tarafından kullanıldı. Hizmet, TNT Express için operasyonel verimliliğin arttırılmasına, müşteri hizmetini iyileştirmeye ve tersine lojistiğin optimize edilmesine yardımcı olmak üzere uygulamaya sokuldu.

Konuyla ilgili konuşan TNT Özel Hizmetler Bölümü Genel Müdürü Steve Brown, tüm sistemlerin ve verilerin tek bir noktadan görüntülenebilmesinin müşterilere yeni ve daha iyi yöntemlerle yanıt verilmesini sağladığını belirtirken, bunun neticesinde müşterilerin kendi müşterilerine daha iyi hizmet sunmasını sağlayarak süreçlerini hızlandırdığının altını çizdi.

Sipariş, teslimat ve iade sürecinde herhangi bir noktadaki ilerlemenin aşamasını görebildiklerini ve gerektiği şekilde aksiyon alabildiklerini belirten Brown, BT Trace’in proaktif uyarılar ile servis aşamalarında iyileştirme imkanı sunduğunu da söyledi. Steve Brown ayrıca otomatik uyarılar ve geliştirilmiş tepkiler ile TNT Express’in ulaşım sürelerinde yüzde 16’lık bir iyileştirme sağladığını ve servis partnerlerinden gelen dataların entegrasyonu ile tedarik zincirinde istediği görünürlülüğü sağladığını belirtti.

Konuyu değerlendiren BT Global Services CEO’su Luis Alvarez, yönetim kurullarının maliyetleri azaltmaya ve operasyonel verimliliği artırmaya odaklanmasıyla şirketlerin global tedarik zinciri için milyarlarca dolar harcanabildiğini ifade etti. Alvarez, bu sektörlerde faaliyet göstermekte olan müşterilerin, rekabet üstünlüğü elde edebilmek üzere açık bir şekilde kendi tedarik zincirlerinin verimliliğine bel bağladılarını belirtirken, BT Trace ile bu müşterilere verimsizliğe neden olan noktaları belirleme, süreçlerini hızlandırma ve kendi pazarlarında daha başarılı olmalarını sağlama kabiliyeti sağlamada öncü konumda olduklarını vurguladı.