Bilişim 26 EYLÜL 2014 / 12:53

BSNODS, Faselis’le küresel bir oyuncu oluyor

Türkiye PR endüstrisinin son yıllardaki en yaratıcı çözümlerinden olan BSNODS’in yeni sürümü, küresel bir oyuncu olmak için belirlediği yol haritası ve uluslararası pazarlarda kullanılacak yeni markası “Faselis” , dün Hollanda İstanbul Başkonsolosu Robert Schuddeboom’un katılımıyla Hollanda Konsolosluğu Sarayı’nda yapılan ve Türkiye iletişim endüstrisinin önde gelen yöneticilerinin katıldığı bir kokteylde tanıtıldı.

Faselis’in sadece bir medya verisi ve basın bülteni dağıtımı olmaktan çıkarak, iletişim sektörü için tüm iş süreçlerini yönetebilecekleri “Medya ve Müşteri İlişkileri Platformu” olduğunu belirten Faselis B.V. CEO’su Aydın Sün, küresel bir oyuncu olmak için PR pazarı güçlü olan tüm ülkelerde yerel iş ortaklarıyla çalışacaklarını söyledi.

İş ortakları ile büyüme

Globalleşme stratejileri için merkez olarak Hollanda’yı seçtiklerini belirten Sün, uluslararası pazarlarda büyüme stratejilerini, “Hollanda’da kurduğumuz Faselis B.V. firması faaliyet göstereceğimiz pazarlardaki tüm iş ortaklarımızın yönetiminden sorumlu olacak. Hollanda ve ABD gibi belirlediğimiz birkaç ülkede ise o ülkedeki ajanslara hizmet verecek operasyonel firmalar kuracağız. Türkiye’deki Bilgiodası gibi bu firmalar da Faselis B.V.’nin alt şirketi olarak faaliyet gösterecekler” sözleri ile özetledi.

Faselis’in hem teknik ve fonksiyonel olarak hem de iş modeli olarak rakiplerinden ileri bir çözüm olduğunu söyleyen Aydın Sün, hedeflerini de “2015 yılı sonuna kadar 10’un üzerinde ülkede faaliyet göstermeye başlayacağız. En geç 2017 yılı sonuna kadar tüm güçlü PR pazarlarında yerel olarak faaliyet göstereceğiz” sözleriyle açıkladı. Faselis yurtdışı yapılanmasını büyük oranda tamamladıktan sonra yerel faaliyetlerinin yanı sıra uluslararası basın bülteni dağıtım pazarında da faaliyet göstermeye başlayacak.

İlk adım Güney Afrika

Yurtdışı yapılanmasına henüz yeni başlayan Faselis’in Türkiye dışında iş ortaklığı modeli ile faaliyet göstereceği ilk ülke ise Güney Afrika oldu. Güney Afrika’daki iletişim ajansları da 2014 sona ermeden Faselis ile tanışacaklar.

Lansmanda duyurusu yapılan BSNODS’nin yeni hali Faselis ise beraberinde pek çok yenilikle geliyor. Endüstrinin gelişen ihtiyaçlarına cevap verecek sosyal medya entegrasyonu, mobil entegrasyon, gazeteciler için alternatif kanallar ve müşteri yönetim modülü Faselis’in selefinden olan temel farklılıkları.

Faselis ile e-posta, gazetecilerin tek yazılı haber alma kaynağı olmaktan çıkıyor. Bilgisayarlarına kuracakları ufak bir yazılım sayesinde Faselis platformu üzerinden gönderilen tüm basın bültenlerini kolaylıkla takip edebilecekler. Markalarla iletişim kurmak istediklerinde iletişim kurmak istedikleri markanın hangi ajanstan hizmet aldığını, müşteri temsilcisinin kim olduğunu görüp isterlerse o kişiyle anlık mesajlaşma başlatabilecekler.

Anlık mesajlaşma imkanı

İletişim ajansı çalışanları ise eskiden olduğu gibi medya ve medya çalışanları ile ilgili tüm bilgilere ulaşabilmenin yanı sıra müşterileri ile ilgili her türlü doküman ve iş sürecini Faselis Müşteri Yönetim Modülü’nü kullanarak yönetebiliyorlar. Faselis mobil uygulaması ise kullanıcıların medya veri tabanına ve raporlara her yerden ulaşabilmelerinin yanı sıra gazeteciler ve ekip arkadaşları ile anlık mesajlaşma yapabilmelerini sağlıyor.

Faselis’i Türkiye’de 160’ın üzerinde iletişim ajansı ve medya ilişkilerini kendi bünyesinde yürüten 70’in üzerinde kurumsal firma kullanıyor. Bin 200’ün üzerinde markanın basın bülten ve davetleri Faselis platformu üzerinden iletiliyor.

Faselis’in iletişimciler ve gazetecilerin hayatını nasıl değiştireceğini anlattığımız kısa ve eğlenceli animasyonu da aşağıdaki linke tıklayarak izleyebilirsiniz.

http://www.youtube.com/watch?v=7oDrrL0zs3M&feature=youtu.be