Bilişim 15 NİSAN 2011 / 11:24

Avrupa'da "reklam savaşları" başladı

Bir grup online reklam şirketi ve yayıncı, reklamla ilgili yeni Avrupa düzenlemeleriyle sektörün uyumunu sağlamak için yeni bir kurallar listesini hayata geçirdi. Avrupa’da yeni uygulamaya konulacak olan bu düzenlemeler ‘göz atma alışkanlıklarını izlemek’ üstüne kurulu.



Financial Times’ın haberine göre, Avrupa Reklam Standartları Birliği (EASA - The European Advertising Standards Alliance) rehberi, tüketicilere açık bir biçimde hedefli reklam, çocuklar için koruma ve verilerinin yanlış kullanıldığından şüphelenen tüketicilere daha kolay şikayet mekanizmaları sunuyor.

Çerezleri izleme mantığına dayanan online reklamda yeni standartlar arasında, banner ilanlarına ve diğer internet reklamlarına bir simge eklenmesi de yer alıyor. Bu simge, hedefleme hakkında daha fazla bilgi ile link paylaşıyor ve youronlinechocies.eu sitesinde tüketicilere bu gibi izlemelerin dışında kalabilme fırsatını sunuyor.

Bu sistemi hayata geçiren şirketler arasında Google, Microsoft, AOL ve bazı sitelerinde benzer bir işaretleme sistemini halihazırda kullanan Yahoo yer alıyor. Bu yapıya onay veren yayın kuruluşlarının arasında ise The Guardian, The Telegraph, Yell ve Financial Times var.

E-gizlilik direktifleri sektörü rahatsız ediyor

Avrupa Komisyonu’nun e-gizlilik direktifleri gelecek ay uygulanmaya başlanacak. Ama bu direktifler birçok reklamcı ve web sitesi sahibinin eleştirileriyle karşılaşmıştı. Çünkü bu direktifler, ziyaretçilerin PC’lerine çerez yüklemek için onların iznini almayı gerekli kılıyor.

EASA’nın umudu ise, hedefli reklam alanında kendi düzenleme sisteminin düzenli pop-up (açılan pencere) veya diğer mekanizmalarla tüketici iznini almayı ortadan kaldırması. EASA yetkilileri, bu yapının Avrupalı tüketicilere, online davranışsal reklamcılıkta açık bilgi ve yaratıcı yollarla kendi tercihlerine göre yol alma imkanı sağlayacağı, şikayetlerinin de daha hızlı ve doğru noktalara iletilebileceği kanısında.