Bilişim 14 ARALIK 2015 / 15:33

Autodesk University tasarım ve üretim süreçlerine boyut kattı

Autodesk, her yıl Las Vegas’ta düzenlediği geleneksel uluslararası kullanıcı etkinliği Autodesk University’de üretim ve tasarımın geleceğine dair gelişmeleri masaya yatırdı.

Bu yıl 10 bine yakın katılımcının katıldığı etkinlikte Autodesk Başkan ve CEO’su Carl Bass; Nesnelerin İnterneti, artırılmış ve sanal gerçeklik, robot bilimleri gibi teknolojilerin mimar ve mühendislerin çalışma biçimini değiştirdiğine, mekanların ve nesnelerin gün geçtikçe daha birbirine ve internete bağlı, daha akıllı ve dinamik hale geldiğine dikkat çekti.

Etkinlikte kurumların daha iyi sonuçlara ulaşmak ve üretimde yeni döneme uyum sağlamalarını sağlayacak bir dizi yeni teknoloji ve işbirliği tanıtıldı. Duyurular arasında Nesnelerin İnterneti odaklı yeni bulut hizmetleri, inşaat doküman yönetimi ve yeni abonelik modelinin sunduğu avantajlar, bulut servisleri için geliştirici ekosistemini geliştirmeye yönelik yeni inisiyatifler yer aldı. Airbus ve MIT Media Lab gibi yenilikçi kurumların hayata geçirdiği başarılı teknoloji projeleri de etkinlikte öne çıktı. Etkinlik kapsamında katılımcılar üretimin geleceğini değiştirecek ana konular olan entelektüel üretim, fiziksel üretim, tüketici talebi ve ürünler alanlarında yaşanan büyük değişimler üzerine uzmanlarla ve meslektaşlarıyla bilgi ve fikir alışverişinde bulunma fırsatı buldular.

Ürün tasarımı için karma gerçeklik

Azınlık Raporu, Star Wars, Geleceğe Dönüş gibi filmlerde gördüğümüz artırılmış gerçeklik ve karma gerçeklik hayatımıza hızla girmeye başlıyor. Microsoft’un Ocak ayında duyurduğu, gerçek ortam ve iş ortamındaki 2 boyutlu ve 3 boyutlu cisimleri üst üste getirmeye olanak tanıyan Microsoft HoloLens, 3D mühendislik ve endüstriyel tasarım dünyasında büyük fırsatları beraberinde getiriyor. Ancak 3 boyutlu cisimleri gerçek çalışma ortamına göre daha küçük, yassı bir ekranda görüntülemek şu an için oldukça sınırlayıcı oluyor. Autodesk HoloLens’le gerçekleştirilebilecekleri anlamak için düzinelerce prototip inşa etti ve kurumlara en iyi karma gerçeklik ortamından yararlanma olanağı sunmak için birçok senaryoyu test etti. Holografik nesnelerle üst üste gelen duvarlar ve açık alanlar kullanarak çalışma ortamlarının sonsuz alana sahip olması için yollar aradı. Kullanıcılar Autodesk Fusion 360 sayesinde aynı holografik modele bakarak, o nesnenin etrafında gezerek, sanki o model kendi masalarındaymış gibi birlikte çalışabilek ve tasarımın farklı açılarını tartışabilecekler. Holografik bir modelden doğrudan ürün yaratma ve düzeltmenin yanı sıra yönetime ya da müşteriye son bir tasarımı gönderme olanaklarına sahip olacaklar.