Bilişim 31 TEMMUZ 2013 / 11:24

Ataşehir Belediyesi Office 365 ile buluta taşındı

Ataşehir Belediyesi, vatandaşa daha kaliteli ve kesintisiz hizmet verebilmek amacıyla teknolojik altyapısını Microsoft ürünleriyle yeniledi. Çok sayıda farklı konumdan vatandaşa kesintisiz hizmet vermek üzere kurgulanan bu yeni altyapının en önemli ayağını bulut teknolojisiyle her yerden çalışma olanağı sunan Office 365 oluşturuyor.



2009 yılında Üsküdar, Ümraniye, Kadıköy ve Sancaktepe ilçelerindeki 17 mahallenin birleşmesiyle kurulan Ataşehir Belediyesi, 30 Mart 2013’te taşındığı yeni binasında Microsoft teknolojileriyle hizmet vermeye başladı. Ataşehir Belediyesi ve Microsoft arasında imzalanan kurumsal anlaşma, belediye hizmetlerinin vatandaşa nitelikli ve kesintisiz olarak verilebilmesi amacıyla Microsoft’un sağladığı en yeni bilgi işlem teknolojilerinin ve yazılımlarının kullanılmasını kapsıyor.

Microsoft ile yaptıkları kurumsal anlaşmayla Ataşehir Belediyesi bünyesinde bulunan yazılımların daha etkin ve verimli kullanılabilmesini sağladıklarını söyleyen Ataşehir Belediyesi Bilgi İşlem Müdürü Taner Arıcı, “Bu kurumsal anlaşmayla Microsoft’un sağladığı en son teknoloji yazılımlarını kullanarak bulut teknolojisinden de faydalanabilir hale geldik. Microsoft’un yetkin iş ortağı Sentim ile yaptığımız çalışmalar sonucunda Microsoft’un geniş ekosisteminden faydalanarak alım sürecini çok hızlı tamamladık” dedi.

21 farklı noktada hizmet

Belediye olarak 21 farklı konumdan hizmet verdiklerini söyleyen Arıcı, “Belediyecilik anlayışımız çerçevesinde bu konumlardan halkımıza kesintisiz hizmet vermemiz gerekiyor. Bu konumların merkezle olan kesintisiz iletişimi, verdiğimiz hizmetin de kesintisiz olmasını sağlıyor. Bu kesintisiz hizmeti Office365 ile uygun maliyetli ve güvenilir bir şekilde sağlayabiliyoruz” diye konuştu.

Office 365 ile çalışanların bulundukları her yerden ve her cihazdan e-postalarına ve diğer dokümanlarına ulaşabildiklerini söyleyen Ataşehir Belediyesi Bilgisayar Mühendisi Hasan Güneydaş, bu sayede Ataşehir Belediyesi’nin konumdan bağımsız ve kesintisiz hizmet verebilen Türkiye’nin öncü belediyelerinden biri olduğunu ifade etti.

Güneydaş, kesintisiz hizmet için Office 365’in neden tercih edildiğine dair şunları söyledi:
“Teknolojinin hızlı değişimine ayak uydurmak, maliyet ve kaynak olarak her zaman mümkün olmuyordu. Office 365’in sunduğu bulut teknolojisiyle maliyetlerimizi düşürüp kaynaklarımızı etkin kullanabilir hale geldik. Office 365’in seçiminde bir diğer önemli etken de kullanım kolaylığıydı. Çalışanlarımıza daha önce kullandıkları tanıdık bir sistem sunmamız uyum sorunlarının önüne geçti. Office 365’in sunduğu kolay kullanılan arayüz sayesinde, sisteme yeni kullanıcıların eklenmesi gibi yönetim ve sistem denetimine dayalı talepler çok hızlı çözülebiliyor.”

Microsoft Türkiye Kamu Sektörü İş Geliştirme Yöneticisi Cenk Tuna, Office 365 ile sunulan Microsoft Office uygulamaları olan Microsoft Exchange, Microsoft Lync telekonferans sistemi ve Microsoft Sharepoint Doküman Yönetim sistemi sayesinde Ataşehir Belediyesi bünyesinde yüksek teknolojiye dayalı bir çözüm oluşturulduğunu ifade etti. Office 365’in bulut teknolojileriyle bütünleşmesinin getirdiği ek avantajlardan birinin de felaket kurtarma olduğuna dikkat çeken Cenk Tuna, “Office 365 kullanarak herhangi bir noktada sorun yaşandığında bilgilerinize farklı sistemlerden ve cihazlardan erişebiliyorsunuz. Office 365’in sunduğu bulut teknolojisi sayesinde kurumlar kesintisiz hizmet sunma olanağına kavuşuyorlar” şeklinde konuştu.