Bilişim 26 KASIM 2014 / 14:07

Artırılmış gerçeklikte 'blippleme' zamanı

Dünyanın önde gelen artırılmış gerçeklik platformlarından, küresel bazda 50 milyondan fazla kullanıcısı bulunan Blippar, dünyadaki 10’uncu merkez ofisini Türkiye’de açtı. Blippar CEO’su ve kurucu ortağı Ambarish Mitra, Türkiye’nin kendileri için çok önemli bir pazar olduğuna dikkat çekti.

2011 yılında iki girişimci Ambarish Mitra ve Omar Tayeb’in, İngiltere’de bir akşam 10 Pound’luk banknottan ilham alıp “Kraliçenin resmi hareket etse, ne kadar eğlenceli olurdu” diye başlayan hikayeleri, bugün milyonlarca insanın hayatına ‘blipplemek’ olarak girdi. Dünyanın önde gelen markaları, yayıncıları, reklamcıları ve eğitimcileri için çalışan Blippar, artırılmış gerçeklik ve görsel tanıma teknolojileriyle, fiziksel dünyayı hareketlendiriyor. Markalarla işbirlikleri yapan Blippar, yeni ve heyecan verici yöntemlerle tüketicilerin markalarla etkileşimini artırıyor. Görsellere farklı bir boyut katarak, düz bir içeriğin etkileşimli biçimde hayat bulmasını sağlıyor. Markalar için akıllı telefon kullanıcılarına ulaşma olanağı sağlayan uygulama, blipplerde geçirilen ortalama 75 saniye ile uzun deneyim süresine sahip olma özelliğiyle dikkat geçiyor. Bu görsel tanıma platformu yayıncılara, reklamcılara, eğitimcilere müşterilerine farklı bir deneyim yaşatma fırsatı veriyor.

Türkiye’nin potansiyeli büyük

Üç yıl içerisinde başarı yakalayarak, geçtiğimiz Haziran ayında rakibi Layar’ı da bünyesine katan Blippar, 50 milyondan fazla kullanıcıya ulaşarak küresel artırılmış gerçeklik (augmented reality) platformunda lider pozisyona geldi. Procter & Gamble, Pepsi, Nestle, Heinz, Coca-Cola, L’Oreal gibi pek çok büyük markaya hizmet veren Blippar CEO’su ve kurucu ortağı Ambarish Mitra, Türkiye lansmanında şöyle konuştu:

“Öngörülerimize göre 5 yıl içinde bilgiye ulaşmanın iki yolu olacak. Bir tanesi arama motorunda sözcük bazlı arama yapmak. İkinci yol ise mobil cihazlar ile yapılan görsel bazlı arama. Cihazınızın kamerasını hakkında bilgi edinmek istediğiniz objeye veya görsele tuttuğunuzda direkt olarak bilgiye ulaşabileceksiniz. Bizim de ulaşmak istediğimiz nokta bu. Akıllı telefonların Türkiye’ye girişindeki hızlı artışa ve markaların yaklaşımına bakıldığında, Türkiye Blippar açısından odak bir pazar. Hedefimiz Türkiye pazarında bir yıl içinde en az 100 lider markaya, 20 medya kuruluşuna ve 2 milyon baz kullanıcıya ulaşmak.”

Etkileşimli deneyim zamanı geldi

Blippar'ın vizyonu, 2013 yılının ilk aylarında Zehra Öney ve Mikela Eskenazi tarafından Türkiye’ye taşındı. Bölge CEO’su Zehra Öney, Blippar’ın yeni nesil görsel tarayıcı olma hedefini izleyecek ekip oluşturdu ve ekip; PepsiCo, Ülker, P&G, Yapı Kredi Bankası, İş Bankası, Akbank, Turkcell, Enerji Bakanlığı, BSH, Fenerbahçe, Defacto, Modagram, Nissan ve Eczacıbaşı ile projelere imza attı.

Blippar Türkiye CEO’su Zehra Öney yaptığı konuşmada; “Artırılmış gerçekliğin (Augmented Reality) en ileri tekonojisini kullanarak, markalar ile tüketiciler arasındaki sadakati interaktif deneyimlerle güçlendiren Blippar ile artık gündelik yaşamımızda karşımıza çıkan bir ürüne, sokaktaki reklam panolarına, keyifle okuduğumuz gazete ve dergimize yepyeni bir boyut kazandırmak, akıllı telefonlarımızı sihirli bir merceğe hatta 3. bir göze dönüştürmek mümkün. Çünkü blipp’lenen yazılar, bir anda sayfadan dışarıya taşıp yaşamın içine interaktif bir deneyim olarak girecek” dedi.