Bilişim 15 ŞUBAT 2016 / 12:42

2016'da yeni pazarlar oluşacak

Deloitte, “Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Öngörüleri” raporunu yayımladı. Rapor; sanal gerçeklik, bilişsel teknolojiler, grafen kullanımı, reklam bloklama, medya gelirlerindeki değişim ve akıllı telefon pazarının bilinmeyen yüzlerine ilişkin çarpıcı detaylar sunuyor.

Deloitte’un yeni raporuna göre, 2016’da ilk 100 yazılım şirketinin 80’inden fazlası makine öğrenimi, doğal dil işleme ya da konuşma tanıma gibi bilişsel teknolojileri ürünlerine entegre edecek; sanal gerçeklik başlığı satışları 2,5 milyon adede ulaşacak. Dokunmatik ticaret yüzde 150 büyüyecek, telefonlar yenilendikçe 17 milyar dolarlık ikinci el akıllı telefon pazarı oluşacak. Kullanıcıların yüzde 20’si akıllı telefonlarını arama yapmaktan ziyade sadece veri paylaşımı amacıyla kullanacak, internette ise 2,5 trilyon fotoğraf paylaşılacak.

Deloitte Türkiye Teknoloji, Medya, Telekomünikasyon Endüstrisi Lideri Tolga Yaveroğlu raporla ilgili olarak; “2016 yılına ilişkin TMT öngörülerimiz inovatif teknolojilerin hayatın her alanında gittikçe benimsendiği, birçok alanda veri paylaşımının ön planda olduğu, hızın ve deneyimin her şey anlamına geldiği bir teknoloji dünyasına işaret ediyor. 2016 yılında sanal gerçeklik başlıklarının satışlarının düzenli teknoloji kullanıcıları tarafından 2,5 milyon adet seviyesine ve sanal gerçeklik pazarının ise bir milyar dolara ulaşmasını öngörüyoruz. Bununla birlikte, uzun vadede bakıldığında sanal gerçeklik, akıllı telefon, PC ya da televizyon gibi cihazların ölçeğine ya da yaygınlığına ulaşmakta zorlanacak. Ancak, sürükleyici, duyulara hitap eden teknoloji geliştikçe, bu teknolojinin daha geniş bir kapsamda benimsenmesi belki mümkün olabilir” dedi.

Bilişsel teknolojiler alanında ciddi bir büyüme potansiyeli gördüklerini ifade eden Yaveroğlu; “Bu yıl, ilk yüz yazılım şirketinin sekseninin bilişsel teknoloji şirketi olacağını tahmin ediyoruz. Bu durum, Nesnelerin İnterneti’nin sunduğu potansiyeli açığa çıkararak, bilişim sektörünü zaman içinde bugün bildiğimiz halinin çok ötesine taşıyabilir. Bilişsel teknolojilere, kısa dönemde yeni sanal gerçeklik başlıklarına nazaran tüketiciler tarafından daha az ilgi gösterilse de, bilişsel teknolojiler muhtemelen uzun vadede hem işletmeler hem de tüketiciler için çok daha büyük önem arz edecek” şeklinde konuştu.