Bilişim, strateji 30 EYLÜL 2016 / 14:40

​Zencommerce Türkiye pazarında yerini aldı

E-ticaret yazılımı alanında Avrupa ve Hindistan'da öne çıkan Zencommerce, Türkiye pazarına giriş yaptı. Bugün 15 binden fazla online mağazanın altyapısında yer alan, Polonya merkezli Dreamcommerce firmasının markası olarak hizmet veren Zencommerce, e-ticaret alanına adım atmak isteyen girişimciler ile satış gücünü artırmayı hedefleyen firmalara sanal mağaza çözümü sunuyor.

Zencommerce.com ile ürünlere özel e-ticaret mağazasını en kısa zamanda hayata geçirmek, Facebook üzerinden de anında satışa başlayabilmek mümkün olacak. Zencommerce Türkiye Ülke Müdürü Emre Gülas, Türkiye’de nüfusun yüzde 47'sinin internet kullandığını ve kar oranının yüzde 900'e kadar çıktığını belirtirken, buna rağmen Türk e-ticaret sektörünün potansiyelini tam olarak ortaya koyamadığını söyledi.  Türkiye’nin e-ticaret gelişim grafiğinin İngiltere'ye benzerliğine işaret eden Gülas,  “Her yıl yüzde 35 büyüme kaydediyoruz. Bu oran Avrupa'daki büyümenin neredeyse iki katı. Buna rağmen, e-ticaretin perakendeye oranı sadece yüzde 1,3. İngiltere'de ise e-ticaretin perakendeye oranı yüzde 7. Türkiye, 10 senelik bir gelişim sürecinin ardından 2016 sonunda e-ticaretin perakendeye oranını yüzde 2'ye çıkaracak. İngiltere'nin ise halen 10 yıl gerisinden geliyoruz” dedi. Türkiye’de 2016 itibariyle 16 milyon kişinin e-ticaret yapacağına dikkat çeken Gülas, gerekli olan atılım için e-ticarete yönelik yanlış bakış açısının değişmesi gerektiğini vurguladı ve şöyle devam etti:
“Yatırımcılar, 'ilk başta ne kadar kazanırsak o kadar iyidir' düşüncesini benimsiyor. Ama bu geleneksel yaklaşımı bırakmalı ve internetin şart olduğunu anlamalıyız. Rekabet gücü elde etmek, piyasada ayakta durabilmek ve reklam gücünüzü artırmak için fiziksel mağazanızın yanında sanal mağazanız da olmalı. Bu uluslararası firmaların da yeni pazarlara girdiğinde stratejilerine ekledikleri öncelikli kalemlerden biri.  E-ticaret alanında sahip olduğumuz yazılım ile Türkiye’deki potansiyeli ortaya çıkarmak, Avrupa ve Hindistan’da elde ettiğimiz başarıyı Türkiye’de tekrarlayarak pazardan pay almak istiyoruz. E-işletme yönetimimizde yer alan 250’den fazla fonksiyon ile e-ticaret sektöründe yer almak isteyen herkesin en pratik şekilde sanal mağazalarını geliştirilmesini sağlıyoruz. Kullanıcılar sanal mağazalarını pazarlama, sosyal medya, mobil ticaret ve güvenlik altyapısı tamamlanmış bir şekilde devralıyor. Sektör lideri firmalarla işbirlikleri sayesinde ise e-ticaret operasyonlarının her adımında en üst kalitede hizmet elde ediliyor. Zencommerce, Avrupa'daki büyük e-ticaret firmaları arasında Türkiye ofisi bulunan tek marka ve tamamen Türkçe bir altyapı ile Türk müşterilerin ihtiyaçlarına yanıt veriyor, ilk yıl yapılacak ödemelerde yüzde 80 indirim sunarak yatırım riskini de minimuma indiriyoruz.