Bilişim, strateji 28 EYLÜL 2015 / 12:55

Zomato yemek ve teknolojiyi bir araya getirdi

Zomato’nun düzenlediği ve sektör profesyonellerini bir araya getiren Zomato Restoran Zirvesi 2015'te; alanında başarılı isimler deneyimlerini katılımcılar ile paylaştı. 



Türkiye’de 13 şehirde 40 binin üzerinde restoran hakkında detaylı bilgi sunan, 22 ülkede faaliyet gösteren, restoran arama ve keşif platformu Zomato, düzenlediği zirve ile yeme-içme sektörünün önde gelen isimlerini bir araya getirdi. BKM Express, Sodexo ve Protel’in sponsorluğunda gerçekleşen Zomato Restoran Zirvesi 2015’te; yeni nesil restoranların teknolojiye adaptasyonu, teknolojinin sektöre sağladığı faydalar ve son gelişmeler konuşuldu.

Zomato Türkiye Ülke Müdürü Ali Servet Eyüboğlu yaptığı açılış konuşmasında, Zomato Restoran Zirvesi’ni geleneksel hale getirmeyi hedeflediklerini belirterek şunları söyledi:

“Ev dışı tüketim sektörü rakamlarına baktığımızda büyük bir gelişme görüyoruz. Restoran sektörü teknolojiye de entegre olmaya başladı. Zomato olarak bizler de işletmeleri daha karlı bir işleyişe sahip olmaları yönünde destekleyici çalışmalar yapıyoruz.” Eyüboğlu ayrıca; Zomato’nun mobil ödeme platformunun yakın zamanda Türkiye’ye geleceği bilgisini de verdi. Eyüboğlu, sektörün gelişimi adına önemli bir platform olan Zomato Restoran Zirvesi’nin hayata geçirilmesinde destek olan BKM Express, Sodexo ve Protel’e de katkılarından dolayı teşekkür etti.

“Güvenli ödeme sistemleriyle geleceği şekillendiriyoruz”

BKM Express Genel Müdür Yardımcısı Serkan Yazıcıoğlu, etkinliğin ana sponsoru olmaktan büyük gurur duyduklarını belirttiği konuşmasında, nakitsiz ödemelerdeki gelişmeler hakkında şu bilgileri verdi. “Türkiye’de 13 milyon adet kartlı işlem yapılıyor. Vizyonumuz, nakitsiz ödemelerde kullanıcılara geleceğin deneyimini yaşatmak. BKM ve Türk bankaları olarak nakitsiz toplumu büyütmeyi hedefliyoruz. 2004 yılında ilk temassız kartlarla tanıştık. 2010 yılında da kartlar dijitalleşti. Cep telefonuyla alışveriş deneyimine de ilk 2010 yılında başladık. Tüketim harcamalarımızın %40’ını kartla ödüyoruz. Halen %60’ını nakit ödüyoruz. BKM olarak geliştirdiğimiz basit ve güvenli ödemelerle bugünden geleceği şekillendiriyoruz.”

Zomato Restoran Zirvesi 2015’in Gold sponsoru olan Sodexo da katıldığı oturumlarla sektöre ışık tutan markalar arasında yer aldı. Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri İcra Kurulu Başkanı Burçin Ressamoğlu’nun moderatörlüğünü yaptığı oturumda; Sosa Restoranlarının Sahibi Ali Hakan Muştu ve Burger House Genel Müdürü Osman Kırık deneyimlerini aktardı. Değişen trendlere adapte olan işletmelerin her daim bir adım önde olduğunu vurgulayan Burçin Ressamoğlu, teknolojinin bu trendler içerisinde büyük rol oynadığını da belirtti.

Yeni nesil restoranlar ve teknoloji ile dönüşüm

İşletmelerin sadece günlük ihtiyaçlarına değil, uzun vadeli stratejilerine de destek veren çözümler sunan Protel’in Genel Müdürü Murat Sıcakkanlı; değişen ihtiyaçlar ve bu ihtiyaçlara cevap vermek için her gün yenilenen teknolojiler sayesinde restoranların otomasyon sistemlerinin de geliştiğini vurguladı. 17 yıldır yeme-içme sektörünün en önemli tedarikçilerinden olduğunu belirten Sıcakkanlı, Protel olarak yeme-içme sektörü ve teknolojinin konuşulduğu zirveye sponsor olmaktan mutluluk duyduklarını belirtti.

Türkiye’nin en geniş mobil reklam ağına sahip olan ve Türkiye’deki mobil internet kullanıcılarının %70’ine ulaşan mobilike’ın Kurucu Ortağı Şekip Can Gökalp, mobil reklam platformunun 6 yıl önce kurulduğunu belirterek, mobil cihazlardaki kullanıcılara ve reklam verenlere destek verdiklerini söyledi. Gökalp, Zomato gibi platformlarda yapılan kullanıcı yorumlarının işletmeler açısından taşıdığı öneme de dikkat çekti.