Bilim 20 ARALIK 2012 / 16:30

Yale Üniversitesi en çok okunan bilim ve sağlık haberlerini derledi

Yale Ünivertesi sitesi, 2012 yılının en çok okunan bilim ve sağlık haberlerini bir araya topladı.

Ketamin depresyonu birkaç saat içinde yeniyor

Yale Üniversitesi araştırmacılarının hazırladığı ve Science dergisinde yayımlanan makaleye göre, kronik depresyon geçiren ve tedaviye dirençli hastaların, ketaminden az miktarda aldıktan sonra, semptomlar bakımından rahatladığı görüldü. Bulgular, ketaminin stress ve depresyon nedeniyle zarar gören beyin hücreleri arasındaki sinaptik bağlantıların yenilenmesine yardım ettiğini gösterdi. Bilimadamları, ilk kez Yale Üniversitesi’nde gözlemlenen bu durumu açıklamak için yıllardır uğraşıyor.

Daha detaylı bilgi için bu adresi kullanabilirsiniz.

Hamilelikte cep telefonu kullanımı çocukta davranış bozukluğuna yol açabiliyor

Yale Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin araştırmacıları, hamilelik sırasında cep telefonundan kaynaklanan radyasyona maruz kalan bebeklerin beyin gelişiminin, hiperaktiviteye yol açabilecek şekilde etkilediğini ortaya koydu. Fareler üzerinde yapılan çalışmalara dayanılarak yapılan araştırma, Bilimsel Raporlar adlı dergide yayımlandı.

Detaylı bilgi için bu adresi kullanabilirsiniz.

Yeni antikor ilacı, kanserle savaşta bağışıklık sistemine bağlanıyor

Yale, Harvard, Johns Hopkins, Bristol-Myers Squibb gibi enstitüler tarafından yürütülen erken evre klinik deneme çalışmasının sonuçlarına göre, yeni üretilen antikor ilacı alan ölümcül kanser hastalarının yaklaşık dörtte birinde, tümör boyutunda önemli azalmalar görüldü. New England İlaç Dergisi’nde yayımlanan çalışma, Amerikan Klinik Onkoloji Topluluğu’nun yıllık toplantısında da sunuldu.

Detaylı bilgi için bu adresi kullanabilirsiniz.

Bağımlılığın erkek ve kadınlarda farklı kökleri var

Yale Üniversitesi Tıp Fakültesi tarafından yapılan yeni bir beyin görüntüleme çalışması, kokain bağımlısı kadınlarda görülen stressin, beyinde kokain bağımlılığını tetikleyen noktaları etkilediğini ortaya koydu. Erkeklerde ise kokain bağımlılığını tetikleyen unsurun ilaçlar olduğu tespit edildi. Çalışma, kokain bağımlılığı tedavisinde farklı yöntemlerden faydalanabileceğini gösteriyor.

Detaylı bilgi için bu adresi kullanabilirsiniz.

Yale Üniversitesi, otizm konusunda yürüttüğü araştırmaların sonuçlarını paylaştı

Otizm tedavisinde süpriz sonuçlar elde edildi: Yale Üniversitesi Tıp Fakültesi araştırmacıları tarafından yapılan bir çalışmada, 3-5 yaşlarındaki otistik çocuklarda yararlanılan “Temel Tepki Öğretimi” yönteminin 2 yaşındaki çocuklar üzerinde uygulanmasıyla; davranış, iletişim ve beyin fonksiyonlarında önemli ilerlemeler kaydedildiği saptandı. Otizm ve Gelişim Bozuklukları Dergisi’nde yayımlanan çalışma, Yale Üniversitesi Çocuk Sağlığı Merkezi araştırmacıları Dr. Fred Volkmar ve Kevin A. Pelphrey tarafından yürütülüyor. 60 çocuğun katılımıyla devam eden araştırma, otizmde erken tanı ve tedavi yöntemlerinin geliştirilmesi açısından büyük önem taşıyor.

Otizmin genetiklerini saptadı: Otizme sebep olan genetik mutasyonları bulan Yale araştırmacıları, otizmden hangi genlerin sorumlu olduğu da kesinleştirilebilecek.

Otizm için özel robot geliştiriliyor: Yale araştırmacıları, aldıkları 10 milyon dolarlık hibeyle, otistik çocukların sosyal beceriler geliştirmesine yardımcı olacak bir robot geliştiriyor.

Detaylı bilgi için bu adresi kullanabilirsiniz.

Yale araştırmacıları, elmasla kaplı bir gezegen keşfetti

Yale Üniversitesi’nin araştırmacıları, dünyanın yakınlarında bir yıldızın yörüngesinde dönen, elmasla kaplı bir süper gezegen keşfetti. Dünyadan 40 ışık yılı uzakta olmasına rağmen çıplak gözle görülebilen gezegen, güneş benzeri bir yıldızın yörüngesinde dönüyor. 3.900 Fahrenheit sıcaklık derecesiyle yaşanmaya uygun olmayan süper gezegen, dünyanın aksine, 1 yıllık yörünge dönüşünü 18 saatte tamamlıyor. Sonuçları, Astrophysical Journal Letters adlı dergide yayımlanacak araştırmaya göre; çapı dünyanın 2 katı olan gezegenin kütlesi, dünyanın 8 katına denk geliyor.

Detaylı bilgi için bu adresi kullanabilirsiniz.

Kuşların aile ağacı, hızlı çeşitlenmeye işaret ediyor

Yale araştırmacılarının önderlik ettiği bir araştırma ekibi, kuşlar için kapsamlı bir aile ağacı hazırladı. Yaşayan tüm kuş türlerini birbirine bağlayan araştırma, kuşların evrimsel tarihi hakkında süpriz bilgiler ortaya koydu. Sonuçlar; biyoçeşitlilik uzmanlarının geleneksel olarak savunduğunun aksine, geçen 50 milyon yıllık süreçte kuş türlerinin azalmak yerine arttığına işaret ediyor.

İşlenmemiş elmasın gizemi çözüldü

Yale araştırmacılarının önderlik ettiği mineral fizik uzmanlarından oluşan ekip, yüksek basınçla yapılan denemeler sonucunda, soğık kompreslenmiş grafitin, sertlik açısından, kuzeni olarak kabul edilen elmasla benzer olduğunu onayladı. Bilimadamları, buluşun, yüksek kuvvete dayanıklı çok sert bir madde üretimine öncülük edebileceğini, bu maddenin elmas bazlı maddeler gibi, elektronik ve endüstriyel uygulamalarda kullanılabileceğini belirtti. Araştırma, Nature dergisinin Bilimsel Raporlar bölümünde yayımlandı.

Detaylı bilgi için bu adresi kullanabilirsiniz.

Yale’in yeni inovasyon ve tasarım merkezi mühendislik kültürünü geliştirecek

Yale Mühendislik ve Uygulamalı Bilimler Fakültesi, tıp cihazları ve robottan yenilenebilir enerjiye kadar pek çok alanda yeni ve sosyal faydası olan teknolojilerin keşfedilmesi için, çokamaçlı bir inovasyon ve tasarım stüdyosunun inşasına başladı. Merkez, 6.5 milyon dolara mal olacak.

DNA dizimi için yeni teknoloji Yale Üniversitesi’nde

Yale Üniversitesi, DNA diziminin tespit edilmesinde kullanılan yeni teknolojiyi satın alan 3 kurumdan biri oldu. Yeni teknolojinin üreticisi, araştırmacıların 1.000 dolarlık masraf karşılığında tüm insan genomlarını dizebileceğini belirtti.