Bilim 16 MART 2010 / 09:38

Vodafone telekomda en değerli marka seçildi

Sektör bazında yapılan değerlemelerde Vodafone, telekomünikasyon sektöründe en değerli marka olarak belirlendi.

Sektör bazında yapılan değerlemelerde Vodafone, telekomünikasyon sektöründe en değerli marka olarak belirlendi.


Bağımsız marka değerlendirme kuruluşlarından Brand Finance tarafından her yıl hazırlanan en değerli 500 marka sıralamasında Vodafone, 28,9 milyar dolarlık marka değeri ile 2009 yılında telekomünikasyon sektörünün en değerli markası oldu. Tüm sektörlerin dahil edildiği genel sıralamada geçtiğimiz seneye göre bir üst sıraya çıkan Vodafone, 500 dünya markası arasında en değerli 7. marka olarak yerini aldı. Listenin ilk sırasını 41,3 milyar dolarlık marka değeriyle ünlü perakende zinciri Walmart aldı. 36,1 milyar dolar marka değeri ile Google ikinci, 34,8 milyar dolarla Coca Cola ise üçüncü sırada yer aldı.

Bu yılki değerlendirmede bankacılık, telekomünikasyon ve gıda sektörlerinde marka değerlerinde büyük artış kaydedildi. Telekomünikasyon sektöründeki artış 97 milyar dolar düzeyinde gerçekleşti. Perakende sektöründe ise marka değerlerinde gerileme görüldü. Perakende sektörü marka değerlerinde ise toplam 42 milyar dolarlık bir düşüş görüldü.