Bilim 23 EYLÜL 2009 / 06:23

Türkiye'nin ilk sertifikalı 'yeşil' ofisi

OMO, Sana, Dove, Lipton, Knorr, Algida gibi markalarıyla hızlı tüketim ürünleri sektörünün lideri olan Unilever Türkiye, çevre dostu yeşil ofisi ile "Enerji ve Çevre Dostu Tasarımda Liderlik (LEED)" sertifikası aldı.

OMO, Sana, Dove, Lipton, Knorr, Algida gibi markalarıyla hızlı tüketim ürünleri sektörünün lideri olan Unilever Türkiye, çevre dostu yeşil ofisi ile "Enerji ve Çevre Dostu Tasarımda Liderlik (LEED)" sertifikası aldı.


Tasarım sürecinde enerji ve su verimliliği, çalışanların sağlık ve mutluluğu gibi konular üzerinde yoğunlaşılan yeşil ofis, Unilever Türkiye'nin sürdürülebilirlik gündemi çerçevesinde hayata geçirildi. Unilever Türkiye'nin yeni merkez binasının doğal kaynakların kullanımıyla tasarlandığını belirten Unilever Türkiye CEO'su ve Unilever Asya, Afrika, Orta ve Doğu Avrupa Başkan Yardımcısı İzzet Karaca, "Sürdürülebilir Kalkınma planımızın önemli parçalarından biri olan yeşil ofisimizle enerji ve su tasarrufunu en üst düzeye taşıdık. Çalışanlarımızın verimli bir iş gücüne ulaşmaları için tüm ayrıntılara sahip olan yeşil ofis, Unilever'in canlılık misyonuna uygun olarak tasarlandı." dedi.

Unilever Türkiye'nin yeşil ofisi, düşük enerji kullanımlı ekipmanlarla donatıldı, tasarım aşamasında yüksek izolasyon değerleri kullanıldı. Kağıtsız bir konsepte sahip ofiste, yıllık ortalama %30 oranında daha az elektrik harcanacak. Yeşil ofis projesi kapsamında verimli su armatürleri seçilmesi, çatıya düşen yağmur suyunun toplanıp yeniden değerlendirilmesi gibi su tasarrufu sağlayan uygulamalar sayesinde de standart bir  ofise oranla %40 daha az su israfı olacak.