Bilim 16 AĞUSTOS 2012 / 15:11

SanPAD projesi ilaç mümessillerini 'mobil' hale getirdi

Toksöz Holding bünyesindeki Sanovel, Avea ile işbirliğiyle birlikte hayata geçirdiği "SanPAD Projesi"yle 1200 satış temsilcisini mobil hale getirdi. 

Avea tarafından geliştirilen uygulamayla tıbbi satış temsilcileri, tüm işlerini iPad kanalıyla yanlarında taşıyabilecekler. Proje kapsamında doktorlara yönelik sunumlar iPad’ lerle yapılırken, şirketin aktif pazarlama yaptığı 60’a yakın ilaç için, her ay düzenli olarak gerçekleştirilen baskılı malzeme üretimine de son verildi. Zamandan ve mekandan bağımsız çalışmayı sağlayan projenin, sağlayacağı tasarruf bir yıl içerisinde basılı malzemelere harcanan miktarın yüzde 75'i olacak. Projenin şirkete bir diğer katkısı da elde edilen tasarrufun, Ar-Ge alanında değerlendirilecek oluşu. Uygulama kapsamında 2015’e kadar çevreye katılacak değerse, 75 bin tondan fazla temiz suyun tüketilmesi, 2 milyon 700 bin kwh enerji israfının önlenmesi ve 100 hektarlık ormanın yok olmasını engellemek olacak.

2011 yılında 7 kat büyüme yaşandı

Konuyla ilgili konuşan Avea Kurumsal İş Birimi Kıdemli Direktörü Tunç Taşman, dünyadaki M-sağlık uygulamalarının giderek arttığını ve bu oranın, önümüzdeki 5-10 yıllık süreçte daha da artarak ciddi boyutlara ulaşacağını belirtti. Geleceğin sağlık ve ilaç şirketleri, her an her yerden mobil olarak izlenebilir ve yönetilebilir olduğunu söyleyen Taşman, projenin şirket olarak sağlık sektörü için yapmak istediklerini tam olarak karşıladığını ifade etti.

Sağlık ve ilaç sektörünün teknolojiden, bilimden, inovasyondan en fazla yararlanan sektörlerin başında geldiğinin altını çizen Taşman, şirket olarak  her şirket ve alana yönelik özel ürün ve çözümler geliştirdiklerini dile getirdi. Mobil teknolojilerin sağlık konusunda en büyük getirisinin kişiye özel sağlık hizmeti olduğunu vurgulayan Taşman, hastaların doktorlarıyla, değerleri, verileri, tedavi ve kontrol zamanlaması gibi konuları birebir ve özel bir biçimde akıllı telefonlar üzerinden görüşmeden yönetebildiklerini söyledi.

Konuşmasına mobil sağlık uygulama pazarına değinerek devam eden Taşman, sektörün mobil sağlık uygulamalarındaki pazarı 2011 yılında 2010'a oranla 7 kat büyüyerek 718 milyon dolara ulaştığının altını çizdi. Global mobil sağlık uygulamaları pazarının 2014 yılı itibariyle 4.1 milyar dolara ulaşmasının beklediğini belirten Taşman, mobil sağlık hizmetlerinin kullanımı, bu alanda hizmet veren şirketlerin operasyonel maliyetlerini düşürüp, verimlilik artışı sağlarken, hasta memnuniyetini de beraberinde getirdiğini vurguladı.

Çevre dostu proje

Proje hakkında bilgiler veren Toksöz Holding ve Sanovel İlaç Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Toksöz, uygulamanın 8 aydır aktif bir şekilde kullanıldığını ve şirkete gelen geri dönüşlerin oldukça olumlu olduğunu ifade etti. Şirket olarak çevre konusuna oldukça duyarlı olduklarını belirten Toksöz, proje kapsamında 2012 yılında 15 bin tondan fazla temiz su, 540 bin kilowatsaat elektrik enerjisi tasarrufunun yanı sıra 8 binden fazla çam ağacının da kesilmekten kurtarılacağını vurguladı.

Proje uygulamaya başlandıktan sonra toplam basılı materyallerin satın alınması, depolanması, saha ekibine ulaştırılması gibi lojistik parametrelerde ilk 3 ayda yüzde 20 oranında tasarruf sağlandığını belirten Toksöz, projenin ikinci döneminde ise bu oranın 3 kat artarak yüzde 60'lara ulaştığını söyledi. Ar-Ge çalışmalarına büyük önem verdiklerini dile getiren Toksöz, yakın zamanda 6 yıllık Ar-Ge çalışmasının sonucunda, Türk patentiyle üretilen sınıfının ilk cihazı olan Sanohaler'ı Avrupa'da da patent korumasına aldırarak Astım ve KOAH hastalarıyla buluşturduklarını ifade etti. Önümüzdeki 4 yıl içerisinde Türkiye de üretilmiş ilk biyoteknoloji ilaçlarımızı tedaviye sunmuş olmayı hedeflediklerini söyleyen Toksöz, tasarruftan elde ettikleri kaynakları Ar-Ge'ye harcamaya devam edeceklerinin altını çizdi.

Uygulamanın ikinci ve üçüncü versiyonlarında CRM, kurumiçi eğitimler, çalışanların ofise uğramadan, zamandan ve mekandan bağımsız iş süreçlerini yönetebileceği uygulamaların bulunmasını hedeflediklerini ifade eden Toksöz, tıbbi mümessillerin doktorlara zengin içerikli tanıtım dokümanlarıyla giderek, en doğru bilgilendirmeyi kısa sürede yapabileceklerini belirtti. Uygulamanın sürekli olarak güncellendiğini vurgulayan Toksöz, uygulamanın ihtiyaçlara göre şekillendiğini ifade etti.