Bilim 14 TEMMUZ 2015 / 09:52

Plüton’u net görmeye saatler kaldı

Bugün güneş sistemimizin en küçük gezegeni Plüton’a en yakın mesafeye ulaşacak olan uzay aracı New Horizons, Plüton’un en net görüntülerini yayınlayacak.

9 yıl önce NASA tarafından gönderilen uzay aracı New Horizons, Plüton’un en yeni fotoğrafını geçtiğimiz günlerde yayınlamıştı. Bugün New Horizons Plüton’a en yakın mesafeye ulaşarak; onu fotoğraflayacak ve bu fotoğraflar Plüton’un şimdiye kadarki en net görüntüleri olacak.

NASA’nın 9 Temmuz’da 5,4 kilometre’den yayınladığı fotoğrafta, Plüton’un tahmin edildiğinden daha karmaşık bir yüzeyi ve köşeli bir yapısı olduğunu ortaya koydu.

Fotoğrafta 1,600 km uzunluğunda koyu ve açık renkte beliren bir uzun alan ortaya çıktı. Güneyinde ise gökbilimcilerin balina adını verdiği 3,000 km uzunluğunda karanlık bir alan belirlendi. Bölgenin şeklinin balina kuyruğunu andırması dikkati çekti. Fotoğrafların çözünürlüğünün NASA bölge başına 27 km olduğunu belirtti.

Plüton’un net çapını hesaplayarak 2370 km olduğunu belirten bilim adamları; “Plüton'un beklediğimizden daha büyük çıkması, bizim için sürpriz oldu" diye konuştu. Bilim adamları çapı 2 bin 336 km olan cüce gezegen Erida’nın, Plüton’dan daha küçük olduğunu düşünüyorlardı.

Dünya’dan 4.8 milyar uzakta olan New Horizons bugün görevinin en önemli aşamasına geçerek; Plüton ve uydusuna en yakın mesafade olacak ve o sırada dünya ile iletişimini keserek Plüton’u inceleyecek.

Ustream üzerinden canlı yayın yapan NASA, kendi saatlerine göre 7:30 am'de New Horizons’un uçuşunu canlı olarak yayınlayacak.

Broadcast live streaming video on Ustream