Bilim 20 TEMMUZ 2015 / 12:41

Plüton'da jeolojik aktiviteler bulundu

NASA, uzay aracı New Horizons'ın 9 yıl süren yolculuğundan sonra çektiği Plüton’un ilk yüksek çözünürlükte yakın çekim fotoğrafını yayınladı.

New Horizons Projesi sorumlusu Alan Stern, Maryland'daki Johns Hopkins Üniversitesi Uygulamalı Fizik Laboratuvarı'nda gerçekleşen basın toplantısında, Plüton’un yakın çekim ve yüksek çözünürlüklü fotoğrafının gezegende jeolojik aktivitelere kanıt niteliği taşıdığını ifade etti.

New Horizons ekibi araştırmacıları Plüton’da dağ benzeri yapıların yer aldığını ve buzlarla kaplı dağların 3 bin 400 metrelik yüksekliğe sahip olduğunu açıkladı. Araştırmacılar dağların yaşının 100 milyondan daha genç olduğunu tahmin ettiklerini de belirtti.

19 Ocak 2006’da Florida'daki Cape Canaveral uzay üssünden fırlatılarak, güneş sistemi yolculuğuna başlayan New Horizons, 9 yıl 6 aydır görev yapıyor. Saniyede 14 kilometre hıza sahip olan uzay aracı, Plüton’un yüzeyine 12 bin 500 kilometre uzaklıktan geçmiş ve küçük gezegeni görüntülemişti.

Plüton'un ayrıntılı fotoğraflarını çekmek ve diğer bilimsel verileri toplamak için sadece tek bir şansı olan uzay aracı görevini başarıyla tamamladı ve güneş sisteminin ön keşfi tamamlandı.

New Horizons, Plüton dışında uyduları Charon, Styx, Nix, Kerberos ve Hydra'da da keşiflerde bulundu. New Horizons tarafından çekilen fotoğraflar, ayrıca Plüton'un en büyük uydusu Charon'da derin vadilerin bulunduğunu gösteriyor. Plüton ve Charon’un çok eski bir çarpışma sonucu oluştuğu ve birçok ortak yönlerinin olması gerektiği düşünülüyor.

Charon