Bilim 01 MART 2013 / 12:46

Pentagon internet üzerinden beyin kontrolünü keşfetti

Pentagon’a bağlı DARPA araştırmacıları internet aracılığıyla fare beyninin nasıl kontrol edilebileceğini keşfetti. Sırada maymun ve insan beyni var.

15 yıllık araştırma neticesinde bilim insanları bir beyinden diğerine bilgi yollamanın yolunu buldu. Deneyler neticesinde Brezilya’daki bir farenin düşünceleri internet vasıtasıyla ABD’deki başka bir fareye aktarıldı. ABD’deki kobay, Güney Amerika’dan gönderilen beyin sinyallerini aldığı anda diğer kobayın davranışlarını taklit etmeye başladı.

Reuters’ın haberine göre, bilim adamları bu tekniği beyin bağlantısı olarak nitelendiriyor. 26 milyon dolarlık bir yatırımla deva ettirilen araştırma Pentagona bağlı DARPA tarafından finanse ediliyor. DARPA’nın projeyi desteklemesindeki asıl amaç ise bu düşünce transferi ve beyin kontrolü teknolojisini insanlar üzerinde etkin hale getirmek.

Duke Üniversitesi Sağlık Merkezi Nörobiyoloğu Miguel Nicolelis’in verdiği bilgiye göre, bir kişi tarafından çözülmesi çok zor olan problemlerin insan beyinlerinin birbirine bağlanması ile oluşturulacak ortak bir beyin gücüyle çok daha kolay bir şekilde çözülmesi amaçlanıyor. Bu uygulamayı bir biyolojik bilgisayar olarak nitelendiren Nicolelis, bu tekolojinin öncelikle maymunlar üzerinde denenerek uygulanabilirliğinin araştırılması gerektiğini belirtti.
ETİKETLER : darpa pentagon