Bilim 26 MAYIS 2010 / 13:29

Müşteri eğilimleri değişiyor

Bankacılık sektöründe müşterilere ulaşabilmenin yolları masaya yatırıldı.

Bankacılık sektöründe müşterilere ulaşabilmenin yolları masaya yatırıldı.


SAS ve Peppers & Rogers düzenledikleri etkinlikle bankacılıkta Müşteri İlişkileri Yönetimi konusunda yenilikçi yaklaşımlarını ve çözümlerini anlattı.

"Analitik CRM'i Bir Üst Seviyeye Taşımak: Pazarlama Optimizasyonu ve Müşteri Tecrübesi Yönetimi" başlığında düzenlenen toplantıda müşteri alışkanlıklarını ve beklentilerini doğru anlayıp kaynakları etkili kullanarak rekabette farklılaşmanın yöntemleri anlatıldı.

Etkinliğin açılış konuşmasını Peppers & Rogers Group Yönetici Ortağı Hamit Hamutçu'yla yapan Türkiye Genel Müdürü Gökhan Nalbantoğlu, bankacılık sektöründe doğru kararların hızlı alınması gerektiğini, Peppers & Rogers ile düzenlediğimiz bu etkinliğin, konuya stratejik ve teknolojik açılardan yenilikçi bir bakışın aktarıldığı bir platform olmasını umduklarını bildirdi.

Etkinliğin ilk sunumunu yapan Peppers & Rogers Group Yönetici Ortağı Hamit Hamutçu, sunumunda ilk olarak müşterilerin şu anki değerleri üzerine konuştu. Müşterilerin hemen şimdi memnun olmasının çok önemli olduğunu belirttiği ilk maddesinin ardından genişletişmiş değer kısmında da gelecekte yaratılmak istenen müşteri memnuniyetinin planlanmasından söz etti. Müşteri davranışlarını anlamanın önemini vurgulayan Hamutçu, sunumunu müşteri ihtiyaçlarını doğru ve hızlı şekilde belirlemenin öneminden bahsederek sonlandırdı.

Sunumunda sadece kampanyalar sırasında değil her zaman müşteri davranışlarını göz önünde bulundurmak gerektiğini, her kişiye göre ihtiyaçların belirlenmesi gerektiğinden bahsetti.

Etkinlikte ikinci sunuma imza atan SAS Almanya'nın Müşteri Zekâsı Yetkinlik Merkezi Lideri Kadir Dindar "SAS Müşteri Zekâsı: Çok kanallı, Müşteri Odaklı Bir Planlama ve Uygulama Platformu" başlıklı bir konuşma yaptı. Konuşmasında gelişen teknoloji ve iletişim imkanlarıyla değişen insan davranışları üzerinde duran Dindar, müşterilerle sosyal ağlar da dahil olmak üzere temas içinde bulunmanın önemini vurguladı.

Dolce Gabbana defilesinden bir fotoğraf gösteren Dindar, ilk sırada oturan kişilerin sadece internette blog yazan insanlar olduğunu belirtti. İnternetin etkisini bu şekilde vurgulayan SAS temsilcisi, verdiği başka bir örnekte de artık özel durumlar dışında televizyon izlemediğini, internet üzerinden her işini halledip istediklerini izlediğinden söz etti. Bu sebeple değişen kullanıcı davranışlarına uyumla ancak müşteriye ulaşılabileceğini belirtti.