Bilim 10 ŞUBAT 2010 / 08:38

Google kendi sosyal ağını kurdu: Google Buzz

Arama motorunun amacı, Facebook ve Twitter gibi sosyal ağ rekabetinin içinde yer almak.

Arama motorunun amacı, Facebook ve Twitter gibi sosyal ağ rekabetinin içinde yer almak.


Google, Google Buzz adında yeni bir sosyal ürün duyurdu. Google'ın yaptığı açıklamada, Buzz'ın amacının, kullanıcılara, sosyal etkileşimlerini çevrimiçi ortamda düzenleme fırsatı sunmanın yanı sıra doğrudan Gmail gelen kutusu ve seçilmiş mobil cihazlar üzerinden diyalog kurabilmenin yolunu açmak olduğu belirtildi.

Açıklamada, ''Bugünün statü mesajları, tweet'ler ve güncelleme akışları dolu dünyasında, bütün bu bilgiler arasında isteneni bulmak gün geçtikçe zorlaşıyor. Google Buzz, güncellemelerinizi, fotoğraflarınızı, videolarınızı ve çok daha fazlasını paylaşmanın dışında, diyaloglar başlatmanın ve onları sürdürmenin yeni, daha kolay bir yoludur. Buzz, kullanıcıların e-posta ve sohbet geçmişine dayanarak, onların mevcut sosyal kontaklarını Gmail üzerinden destekliyor".

Buzz ayrıca, güncellemeleri herkese açık veya özel olarak paylaşmayı da daha basit hale getiriyor. Böylece kullanıcılar farklı gruplar veya arkadaşlarıyla paylaşıma geçmek için birden çok araç kullanmak zorunda kalmıyorlar. Google Buzz açık bir sistem olarak tasarlandı ve şimdiden Picasa, Google Reader, YouTube, Flickr, Blogger ve Twitter ile bütünleşmeyi destekliyor.''

Buzz'ı ürünleriyle bütünleştirmek isteyen geliştiriciler bunu zaman içerisinde uygulama programlama arayüzü ile gerçekleştirecekler.