Bilim 13 TEMMUZ 2010 / 14:03

Elsys’de hedef dengeli büyümeyi sürdürmek

Elsys’in gündeminde yeni projelerle dengeli bir büyüme sağlayabilmek var.

Elsys’in gündeminde yeni projelerle dengeli bir büyüme sağlayabilmek var.


On yıldır kurumsal yazılım çözümleri, sistem ve donanım bütünleştirmesi, süreç analizi ve tasarımı, proje yönetimi, sistem optimizasyonu gibi hizmetleri ile pek çok sektöre çözüm sunan SAP iş ortağı Elsys, dört beş yıldır sürdürdüğü büyüme grafiğini devam ettirmeyi amaçlıyor. Mayıs ayında SAP'nin her yıl düzenlediği Sapphire Now Etkinliği'nin Frankfurt ayağına tek Türk iş ortağı olarak katılan ve gerçekleştirdikleri farklı projeleri anlatan şirket, yurtdışında gerçekleştirdiği projeleri de artırmayı planlıyor.

Sapphire Etkinliği'ne ikinci kez ve Türkiye, Ortadoğu, Balkanlarla çerçevelenecek bir coğrafyayı temsil eden iş ortağı olarak katıldıklarını belirten Elsys Genel Müdürü Savaş Komban, "Bu etkinlik bizim için bir vizyon etkinliği. Bu etkinlikte bizim çok uluslu şirketlere yönelik yaptığımız çalışmalar ve çeşitli yaygınlaştırma projelerini ve bizim orta ölçekli işletmelere yönelik daha hızlı uygulama ve toplam sahip olma maliyetinin minimize edildiği düşürüldüğü hazır içerikli sektörel uygulamalardan bahsettik. Ofis kullanıcısı için raporlama ürünleri ve müşteri ilişkileri yönetimine yönelik yeni yaklaşımlarımız da ön plana çıktı" diye konuştu.

Farklı sektörlere farklı çözümler

Elsys olarak 2000 yılından bu yana yurtiçi ve yurtdışında farklı 250'den fazla proje gerçekleştirdiklerini belirten Komban, "Bizim ondan fazla sektörümüz var. Gıda ve dağıtım, tekstil, ilaç-medikal, lojistik, otomotiv ve yan sanayi, makina, ambalaj, mobilya, kuyumculuk, perakende sektörleri de ağırlıklı olarak hizmet verdiğimiz sektörler. Ayrıca, enerji ve dağıtım, metal, elektronik ve ileri teknoloji, yapı malzemeleri, cam ve pvc, plastik, kağıt ve matbaa, finans sektörlerinde de Elsys imzalı teslim edilmiş pek çok proje ve uygulama mevcut" diye konuştu.

Şu an çalıştıkları sektör yoğunluklarının yüzde 25-30 civarında tüketim ürünleri gıda, mağazacılık gibi alanlarda yüzde 30'unun kağıt ambalaj tekstil alanında, yüzde 20 civarında bir bölümünün de ilaç sektöründe olduğunu belirten Komban, kalan yüzde 20'lik kısımda da lojistik ve hizmet sektörüne yönelik projeler bulunduğunu belirtti.

Elsys olarak gerçekleştirdikleri projelerde yurtiçi ve yurtdışı faaliyetlerde yüzde 50'lik bir denge ile yürüdüklerini belirten Komban, hedeflerinin de bu dengeyi bozmadan büyümek olduğunu dile getirdi.

Uygulanabilir çözümlerin doğru proje yaklaşımlarıyla sunulması gerekiyor

Şirket olarak vizyonu olan şirketlere yönelik kurumsal yol haritaları sunmaya çalıştıklarını belirten Komban, "Daha büyük ölçekli işletmelerde program ortaklığı şeklinde büyüyor projelerimiz. Beraber bir takım şeyleri tespit edip bunları belli bir zaman diliminde devreye almak gibi yürürken ölçek küçüldükçe hazır ve en iyi uygulamaları sizin müşteriye hap şeklinde sunmanı gerekiyor. Bütün bunları yaparken de hayatlarını sürdürebilmeleri açısından güncel bir hale getirmeniz gerekiyor. Şirket ölçeği küçüldükçe ihtiyaç azalmıyor aslında hatta daha az kaynakla aynı şeyi şirketin yapması gerekiyor. İhtiyaçlar şirketin kendisi açısından daha da karmaşıklaşabiliyor. Bu anlamda biz bu farklı ölçeklere yönelik yol haritalarımızı belirlerken bizim uygulanabilir çözümü doğru proje yaklaşımı ile sunmamız gerekiyor. Proje yönetimi burada çok öne çıkıyor" dedi.

Pazar yüzde 20 büyüyecek

SAP'nin Türkiye pazarı için 4-5 yıllık bir strateji izlediğini ve hızlı büyüyen pazarlardan bir olarak çok özel bir yol planı ile hareket ettiğini de belirten Komban, bu yıldan başlayarak pazarda önümüzdeki 4-5 yılda yüzde 20 bandından aşağı düşmeyecek bir büyüme olacağını öngördüklerini dile getirdi. Elsys'in kurulduğundan beri düzenli bir büyüme grafiği çizdiğini ve geçen yılı da zor geçse de yüzde 15 bandında bir büyüme ile kapattıklarını da belirten Komban, " Bu yıl da benzer rakamları yakaladık takip ettiğimiz birkaç proje var onların da gelişimlerine bağlı olarak yüzde 20'ye varan bir büyüme bekliyoruz" diye konuştu.

Müşteri ilişkileri yönetimi ön plana çıkıyor

Son dönemde pazarda öne çıkan çözümlere de değinen Komban, "Çözümler olarak baktığımızda konuyu üçe ayırabiliriz. ERP tarafında kurumsal altyapılarını bütünleştirmek üzere yapılan çalışmalar, bu önümzüdeki 4-5 yılda da var olacak bir potansiyel. Müşteri ilişkileri yönetimi ise ön plana çıkıyor. Kanal yapılanmalarında müşteri ilişkileri yönetiminin daha da önem kazanacağını görüyoruz. Müşteri ilişkileri yönetimi optimizasyonu ve gelişimini konuştuğumuz zaman servis süreçlerinin yönetimindeki iyileştirme çok önemli hale geliyor. Bir diğer tarafta bizim "Business user" dediğimiz işte özellikle raporlama ve ofis kullanıcılarına yönelik herhangi bir işlem yapmayan sürekli olarak anahtar göstergeleri görmeleri gereken ve bunlara bakarak şirketlerinin performanslarını anlık dönemsel olarak izlemesi gereken kişiler, daha fazla talepkar olmaya başladı. Bilgiye erişme ihtiyacındaki zaman aralığı gittikçe daralıyor. En olgunlaşmış talep ERP tarafında. CRM tarafında şu an belli bir gelişim süreci devam ediyor. "Business user" tarafı da olgunlaşmaya devam ediyor" dedi.

* Bu haber BThaber gazetesinin 777. sayısında yayınlanmıştır.