Bilim 02 EKİM 2015 / 11:16

Dinozorların yok olmasının bir diğer nedeni volkanlar

Görkemli dinozorlar, yaratılış olarak bedenlerinin büyüklüğüne, akıllarının küçüklüğüne mahkum edilmiş olabilirler. Ancak bir asteroit, volkanik etkilerle beraber dev bir kertenkele türünü dünyadan sildi.

Science dergisinde yer alan bir makaleye göre, Chicxulub (darbe) etkisi volkanik aktiviteleri hızlandırmış ve Hindistan’daki büyük lav gölünden Deccan Tuzakları olarak bilinen muazzam bir büyük gaz salınmasına neden olmuştur. Araştırmacılar jeolojik aktivitelere çarpmanın neden olmadığına işaret ediyor ancak durumu şiddetlendirmiş olabilir. 66 milyon yıl önce 1 yada 2 astroit darbesi ve volkanların etkisiyle, gezegen üzerinde bulunan türlerin yüzde 70’i yok oldu.

Araştırmacılar bu olaydan sonra Dünya ekosisteminin eski haline dönmesinin 500.000 yıl aldığını belirtti. Araştırma aynı zamanda asteroit teorisine karşı volkan teorisini bağdaştırmış oldu.