Bilim 04 KASIM 2009 / 11:00

Deva Holding'e Olağanüstü Durumlara Karşı ABH'den Tam Destek

Beşeri ilaç ve ilaç hammadde üretimi ve pazarlaması yapan Deva Holding'den büyük atılım.

Beşeri ilaç ve ilaç hammadde üretimi ve pazarlaması yapan Deva Holding'den büyük atılım.


Deva Holding, artık daha güvenli ve sağlıklı bir BT hizmeti için Anadolu Bilişim Hizmetleri'yle (ABH) çalışıyor.

ABH ile çalışmaya başlamadan önce tüm sunucularını kendi bünyesinde barındıran Deva Holding, tüm sunucularını ve verilerini ABH Veri Merkezi'ne taşıyarak, ABH Olağanüstü Durum Merkezi (ODM) ile verilerini her türlü tehlikeye karşı koruma altına aldı. ODM, enerji altyapısı ile kesintisiz hizmet verebilmesi, soğutma, yangın söndürme, ortam denetleme, fiziksel güvenlik (Parmak İzi Kontrol Sistemi, Kamera) gibi özellikleri sayesinde, geçtiğimiz günlerde yaşanan sel gibi felaketler sırasında şirket sunucu ve verilerine herhangi bir zarar gelmesini engelleyerek her türlü iş kesintisini önlüyor.

Olağanüstü Durum Merkezi'ne Geçiş Nasıl Oldu? Proje ilk olarak Sunucu Barındırma Hizmeti'yle start aldı. Bu adımda Deva Holding'in var olan sunucuları ABH Veri Merkezi'ne taşındı. Bu şekilde, ABH tarafından kullanılan teknolojiler yoluyla tüm sistemlerin işletimi, periyodik izlenmesi, bakımı, çıkan ve çıkması muhtemel problemlere Deva Holding'in bilgisi dahilinde müdahale edilmesi, yapılan aktivitelerin Servis Masası'nda kayıt altına alınarak raporlanması mümkün hale getirildi. Böylece, Deva Holding, sistem kaynaklı iş kesintisine uğrama riskini minimize etmiş oldu.

ABH tarafından sunulan Olağanüstü Durum Merkezi (ODM) hizmeti sayesinde ise Deva Holding'in ABH Veri Merkezi'nde barındırılan tüm verileri, Ankara'da kurulu ODM'de yedeklenmeye başlandı. ODM'nin tüm dış etkenlere karşı korunaklı altyapısı sayesinde, Deva Holding, sel, deprem, yangın gibi en büyük felaketler anında dahi Internet bağlantısı, verilere erişim gibi konularda sıkıntısız bir yapıya kavuşmuş oldu.

ODM'de oluşan en ufak bir değişiklik anlık olarak ABH uzmanları tarafından takip ediliyor ve ortam denetleme çözümü tarafından alınan sıcaklık, nem, hava kalitesi gibi değerler yine anında ABH uzmanlarına e-posta ve kısa mesaj olarak iletiliyor.

ODM hizmeti kapsamında standart olarak sunulan hizmetlerden bazıları şöyle: - Kritik iş uygulamalarının ODM sunucuları üzerine kurulması ve işletimi, - Verilerinin düzenli ve sürekli olarak ODM'e kopyalanması, - Kuruluş yerleri ile ODM arasında iletişim alt yapısının kurulması ve işletimi, - Olağanüstü durum hareket planlarının oluşturulması ve düzenli testlerinin yapılması, - Olağanüstü durum halinde sistemin en kısa zamanda kritik sistemlerin çalışır hale getirilmesi, - Yükseltilmiş zemin, alçaltılmış tavan, - Zemin altı ve tavan üstü yangın algılama ve söndürme sistemleri, - Kesintisiz güç kaynağı (UPS) - İklimlendirme sistemleri- Jeneratörler ve güvenlik kamera sistemleri.

Projenin son aşamasında ise bir kontak noktası olan Servis Masası Hizmetleri var. Deva Holding, ABH'den almış olduğu ERP hizmetleri ile ilgili her türlü arıza ve taleplerini ABH Servis Masası‘na telefon veya internet uygulaması üzerinden iletebiliyor.

Servis Masası aldığı talep veya arızaları belirtilen servis seviyelerine göre işleme koyuyor. İlgili talep veya arızalar çözüldükten sonra Deva Holding'e uygulama tarafından bir e-posta gönderiliyor. Talep ya da arızanın ilk kaydının açılmasından çözümüne kadar geçen sürecin koordinasyonu ise her zaman Servis Masası sorumluluğunda.

Bu kapsamda yönetilen süreçler genel hatlarıyla şöyle sıralanabilir;- Servis Seviyesi Tanımları; - Servis Seviyesi Kriterleri; - Problem Müdahale ve Çözüm Süreleri; - Servis Seviyeleri Ölçümleme ve Raporlama; - Dış Kaynak Hizmeti Organizasyonu; - ABH Bilgi Güvenliği Politika Beyanı

 

* Bu bir advertorial içeriktir.