Araştırma 09 EKİM 2015 / 08:33

Türkiye’deki kullanıcılar hangi bannerlara tıklıyor?

RTB House aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 33 ülkeden seçilen yüzlerce reklam kampanyasını analiz ederek kampanya performanslarına etki eden en önemli değişkenleri belirledi. Yapılan detaylı incelemelerde fiyat, logo ve ürün sayısının popüler banner formatı olan 300’e 250’de oldukça belirleyici olduğunu ortaya çıkardı.

Fiyat daha fazla tıklanma getiriyor

RTB House’un analizlerine göre banner üzerinde bir fiyat görünüp görünmemesi önem taşıyor. Türkiye özelinde bakıldığında banner üzerinde ürünün fiyatıyla ilgili bilgi olduğunda tıklamaya daha fazla eğilimli oluyoruz. Böylece ortalama CTR (reklam görüntülemesi ve tıklama arasındaki ilişki) fiyat görünmeyen reklamlara göre yüzde 4 daha iyi sonuç vererek yüzde 0,53’e yükseliyor.

Fazla sayıda ürün avantaj sağlıyor

Araştırma sonuçlarına bakıldığında verimliliğe giden yolda sadece fiyatın görünürlüğü önem taşımıyor. Bununla birlikte bir banner içerisinde gösterilen ürün sayısı da dikkat edilmesi gereken kriterlerden biri olarak öne çıkıyor.

1, 3, 4 ya da 12 ürün bulunan ve RTB House reklam kampanyalarında kullanılan binlerce yaratıcı çalışma içerisinde yapılan analiz gösteriyor ki daha fazla ürün olduğunda daha çok tıklama eğilimi gösteriyoruz. Bir banner’da gösterilen 12 ürün olduğunda ortalama yüzde 0,47 CTR elde edilirken, 2, 3 ya da 4 ürün gösterilmesine göre sırasıyla yüzde 2, yüzde 11 ve yüzde 3 daha iyi sonuç veriyor.

Logonun üstte ya da altta olması sonucu etkilemiyor

Reklam kampanyalarının bir başka belirleyicisi de banner’da yer alan logonun konumu oluyor. RTB House’un araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’deki kullanıcılar banner’daki logonun altta ya da üstte olmasından etkilenmiyorlar. Her iki durumda da ortalama CTR yüzde 0,51 olarak gerçekleşiyor.

Büyük ölçekli reklam kampanyalarındaki en küçük değişikliklerin bile CTR’de önemli bir etki yaratarak yatırım geri dönüşünü (ROI) büyük ölçüde etkileyebildiğini ifade eden RTB House Türkiye Ülke Müdürü Okay Tuğ, “Yaptığımız gözlemlere göre bir banner’da daha az öğe bulunması daha iyi sonuç veriyor. Reklam mesajının sade şekilde sunulması verimliliği artırıyor” dedi. Banner’larda geleneksel olarak logoların üstte yer aldığını belirten Tuğ, sonuçlara bakıldığında her zaman geleneksel yöntemlerin başarılı olmadığını belirtti.