Araştırma 05 EKİM 2015 / 12:39

Türkiye’de üst yaş grupları mobil cihazları tercih ediyor

ARRIS’in her sene gerçekleştirdiği, Tüketici Eğlence Endeksi’nin 2015 sonuçlarına göre mobil cihazlar üst yaş gruplarının da tercihi. Hatta üst yaş grupları gün geçtikçe televizyonu bile mobil cihazlarından izlemeyi tercih ediyor.



ARRIS her sene gerçekleştirdiği Tüketici Eğlence Endeksi’nin  2015 yılına ait küresel ve Türkiye sonuçlarını yayınladı. Çoklu cihazlarda medya içeriği tüketimine odaklanarak evlere hangi içeriklerin girdiğini, içeriklerin izleyici tarafından nasıl tüketildiğini, izleme alışkanlıklarının nasıl ve neye göre değiştiğini ve hizmet sağlayıcıların bugün ve gelecekte müşterilerine nasıl destek olması gerektiğini gösteren trendler, tüketicilerin sınırsız Wi-Fi bağlantısı için artan talebini ortaya koyuyor.

Günümüzde ortalama bir evde Wi-Fi’a bağlı altı adet medya cihazı bulunuyor. Yine ortalama her hane haftada 7,5 saatini online üyelik hizmetlerinde geçiriyor. Üstelik bunların yüzde 81’i (geçen sene yüzde 63 civarındaydı) en az haftada bir kez bu hizmeti kullanıyor. Bu yeni trendler, hizmet sağlayıcılar için ortaya çıkan fırsatı vurguluyor:

Araştırma mobil TV ve uzun süreli içerik izleme alışkanlığının artmasıyla ilgili yeni bulguların da altını çiziyor: Wi-Fi ve mobil TV kullanımı arasında net bir bağlantı bulunuyor. Avrupalılar’ın yüzde 72’si haftada bir kez Wi-Fi’ı mobil TV izlemek için kullanıyor. Fakat mobil TV’nin popülaritesi artarken, asıl büyüme fırsatı yaşça daha büyük nüfus aralığında bulunuyor. Ayrıca, uzun süreli içerik izleme (binge-viewing) alışkanlığına sahip olanların yüzde 59’u için, bu etkinlik kişisel ve yalnız yapılan bir aktiviteye dönüşmüş durumda.

2015 Arris Tüketici Eğlence Endeksi’nde Avrupa genelinde çıkan bulgular:

Evlerde kaliteli Wi-Fi gerekli hale geldi: Tüketicilerin yüzde 69’u evlerindeki tüm odalarda yüksek hızlı internetin ya hayati önemde ya da çok önemli olduğunu düşünüyor. Yüzde 48’i var olanın ötesinde daha yüksek hızda Wi-Fi’a sahip olmanın önemine vurgu yapıyor.

Mobil TV kullanımının popülaritesi genç nüfus arasında artıyor, ama gelecekteki büyüme üst yaş gruplarına bağlı: Günümüzde tüketicilerin yüzde 58’i mobil TV seyrediyor. Bu oran 16-24 yaş aralığında yüzde 74’e çıkıyor. Ancak genç nüfusun çoğunlukla mobil TV seyretmesine rağmen izleyici sayılarında bir artış yaşanmıyor. Oysa 55 - 64 yaş arasındaki tüketiciler arasındaki mobil TV izleme oranı geçen sene yüzde 25 iken bu yıl yüzde 31’e çıktı.

Türkiye Sonuçları

Üst yaş grupları giderek daha fazla mobil tv tercih ediyor

Türkiye’de 16-24 yaş aralığındaki gençlerin yüzde 81’i mobil TV izliyor. Oysa araştırma, mobil TV’nin büyümesinde başı çekenlerin üst yaş grupları olduğunu ortaya koyuyor. 55-64 yaş aralığındaki kitlenin mobil TV izleme oranı, yüzde 21’den yüzde 63’e ulaşmış durumda.

Uzun süreli izleme, dünyanın her yerinde tek başına yapılan bir aktivite

Uzun süreli eğlence içeriği izleme alışkanlığı nispeten yeni bir eylem ve dünyanın her yerinde izleyiciler bunu yalnız başına yapıyor. Türkiye’de de izleyicilerin yüzde 52’si uzun süreli izlemeleri tek başına yapıyor. Bu alanda İsveç yüzde 70 ile birinci, İspanya yüzde 49 ile sonuncu sırada yer alıyor.

Uzun süreli izleme için tercih edilen ekran TV ekranı ama mobili de es geçmemek gerekiyor

İzleyicilerin yüzde 62’si TV’yi, yüzde 27’si mobil cihazı tercih ediyor. Tüketicilerin uzun süreli izleme alışkanlığı DVD/Blu-ray cihazlardan online izleme kanallarına kayıyor.Online izleme için ücretsiz hizmetler yüzde 29, ücretli hizmetler yüzde 9 oranında tercih ediliyor.

Uzun süreli izleme için tercih edilen araçlar:

- Ücretsiz indirilen içerik: yüzde 28

- Ücretli izleme hizmetleri üzerinden indirme: yüzde 12

- TV’de canlı izleme: yüzde 36

- Canlı yayından DVR’a kaydedileni izleme: yüzde 16